Inbound Marketing

Lad kunderne komme til dig med inbound marketing. Det er den moderne måde at skabe B2B-leads på, hvor kold canvas bliver parkeret, og de varme leads bliver serveret.

Hvad siger vores kunder?

Inbound marketing handler om tiltrækningskraft.

Det vigtigste for alle B2B-virksomheder er unægteligt salg. Uden det fungerer en virksomhed selvsagt ikke. Men salgene kommer ikke af sig selv. De kommer gennem leads, der gradvist går fra kold til varm gennem en kunderejse og i sidste ende udfører den ultimative handling som at tage kontakt til dig og købe din service.

Inbound marketing tager afsæt i en metodik om at tiltrække potentielle kunder gennem det gode indhold. Det indhold, der taler ind i netop de udfordringer og problemstillinger som din målgruppe sidder med til dagligt og har behov for en løsning til. Den har du, naturligvis.

Med en skræddersyet inbound marketing-strategi, hvor du har styr på dine målgrupper (potentielle kunder), kan du målrette dit indhold og præge (læs: manipulere og/eller overbevise) folk over tid og monitorere deres adfærd med marketing automation og lead scoring.

Slut med manuelle arbejdsprocesser og indhold, der får begrænset taletid

Med inbound marketing handler det om at arbejde smart og effektivt. Mestendels er det lig med automatik, som uden at det forekommer maskinelt eller robotagtigt for modtageren, egentlig opfattes som hovedet på sømmet og ekstremt relevant.

Hvordan kan du være så sikker på det? Fordi vedkommende selv aktivt tager stilling gennem sin adfærd og konverteringer som download af et content offer.

Hvordan? Du fanger din målgruppes opmærksomhed ved at lokalisere vedkommendes hovedpine og levere smertelindrende indhold, der giver svar på problemet. Ofte er det at nå et salgsindeks gennem omsætning, der kommer fra kunder, der startede med at være leads.

Alt det indhold, som modtageren bliver eksponeret for, udarbejdes kun én gang – og vi lader det leve gennem den potentielle kundes adfærd og triggerpunkter, så han eller hun hele tiden bliver vist det indhold, der er interessant og skaber værdi.

Det er dermed slut med manuelle salgsprocesser, som kan erstattes af en uomtvisteligt nemmere og smartere måde at arbejde på, hvor alle vinder. Også kunden, som aldrig får et generisk nyhedsbrev igen.

Og ja. Inbound marketing er det modsatte af outbound marketing. Her vil vi gerne tiltrække folks opmærksomhed, før vi prikker dem på skulderen – hvorimod outbound er et prik på skulderen midt på åben gade i en by, du aldrig har været i før.

Vil du høre mere om inbound marketing, tager vi gerne en uforpligtende snak med dig. Vi kan kontaktes på telefon 70 66 65 00, på hello@conversio.dk. Du kan også klikke over på vores blog herunder, hvor vi går mere dybt inden for emnet.

Læs mere om inbound
Det betyder helt konkret, at vi for 3 måneder siden skabte 130 salgsvurderinger, til at vi i denne måned skaber 300 salgsvurderinger.
Silas Christensen
Direktør hos Dansk Boligvurdering
Johannes Helleland
Client Director, Partner
johannes@conversio.dk
+45 70 666 502
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld venligst formularen nedenfor, og lad os indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen