Service

Inbound marketing

Lad kunderne komme til dig med inbound marketing. Det er den moderne måde at skabe B2B-leads på, hvor kold canvas bliver parkeret, og de varme leads bliver serveret.
______

Inbound marketing handler om leadgenerering og tiltrækningskraft

Det vigtigste for alle B2B-virksomheder er unægteligt salg. Uden det fungerer en virksomhed selvsagt ikke. Men salgene kommer ikke af sig selv. De kommer gennem leads, der gradvist går fra kold til varm gennem en kunderejse og i sidste ende udfører den ultimative handling som at tage kontakt til dig og købe din service.

Inbound marketing tager afsæt i en metodik om tiltrække potentielle kunder gennem det gode indhold. Det indhold, der taler ind i netop de udfordringer og problemstillinger som din målgrupper sidder med til dagligt og har behov for en løsning til. Den har du, naturligvis.

Med en skræddersyet inbound marketing-strategi, hvor du har styr på dine målgrupper (potentielle kunder), kan du målrette dit indhold og præge (læs: manipulere og/eller overbevise) folk over tid og monitorere deres adfærd med marketing automation og lead scoring.

______

Slut med manuelle arbejdsprocesser og indhold, der får begrænset taletid

Med inbound marketing og B2B-leadgenerering handler det om at arbejde smart og effektivt. Mestendels er det lig med automatik, som uden at det forekommer maskinelt eller robotagtigt for modtageren, egentlig opfattes som hovedet på sømmet og ekstremt relevant.

Hvordan kan du være så sikker på det? Fordi vedkommende selv aktivt tager stilling gennem sin adfærd og konverteringer som download af et white paper. 

Eksempel…

Lad os sige, at vi opererer med en virksomhed, der forhandler regnskabsprogrammer (ERP). De sælger deres løsninger til andre virksomheder, som jo skal lave regnskab. Sidder man som CFO og skal investere i et nyt system, vil man gerne vide, hvad man skal være opmærksom på i forbindelse med det valg. Det kan være dyrt at vælge forkert og skal skifte igen, så en grundig due diligence er vigtig.

Du kan fange CFO’ens opmærksomhed ved at have en kampagne med fx LinkedIn med en lille e-bog eller white paper, der siger noget med “5 fejl, du ikke må begå, når du skal investere i nyt ERP”. Dét vil han gerne læse. Og han betaler med sin e-mail og kvitterer ved at give OK til, at vi må sende ham tips og andet markedsføring. BUM! 

Han ryger nu i et e-mailflow og bliver tildelt en lead score, hver gang han udfører en handling i de e-mails eller på vores website. Besøger han kontaktsiden, får han 10 point. Læser han et blogindlæg om valg af ERP, får han 3 point. Når han har 50 point i vores system, leverer marketing leadet til salgsafdelingen i et Google Sheets eller som notifikation i jeres marketing automation-system og giver en high five.

Alt det indhold, som modtageren bliver recipient for, udarbejdes kun én gang – og vi lader det leve gennem den potentielle kundes adfærd og triggerpunkter, så han eller hun hele tiden bliver eksponeret for det indhold, der er interessant og skaber værdi. 

Det er dermed slut med manuelle salgsprocesser, som kan erstattes af en uomtvisteligt nemmere og smartere måde at arbejde på, hvor alle vinder. Også kunden, som altid får et generisk nyhedsbrev igen.

______

B2B-leadgenerering, der øger din salgs-pipeline og giver dig flere møder

Når salg og marketing er i ledtog med hinanden, begynder det at give resultater i begge lejre. Marketing ser godt ud, når salg får leads, og salg skinner hos ledelsen, når der går penge ind på kontoen. Hos os er det én og samme lejr, da vi historisk har erfaret, hvordan det øger indsigten i hinandens arbejde med kunderne og derfor kan udmunde i en bedre case.

Til at skabe de bedste B2B-cases har vi udviklet vores helt eget B2B Lead Gen-koncept, som er designet til ambitiøse B2B-virksomheder. Det er veldokumenteret og har til formål at skabe flere leads, der bliver til salgsmøder og efterfølgende betalende kunder.

Arbejder du aktivt med B2B-leadgenerering, har du sikkert prøvet en masse ting af. Men du mangler måske den målrettede styring og overvågning af dine leads til at få det bedste ud af dit medie-spend. Du mangler med andre ord altid flere varme leads og salgsmøder. Har du nok, ansætter du flere hænder, så du kan håndtere mere – og det kan vi hjælpe dig med.

______

Vi leverer kun det, du har brug for

Vi taler ikke om kanaler og siloer. Vi taler ikke i fancy forkortelser, du ikke forstår og opsætter ligegyldige KPI’er (hvis ikke du kender den… key performance indicators… også kaldet målepunkter, så du ved, om det er en succes eller ej). 

Vi ser med holistiske briller på leadgenerering, da det i og for sig er bedøvende ligegyldigt, om du får dit salg gennem Google, Facebook, LinkedIn, e-mails eller et opkald. Så længe der er styr på attribueringen (hvor salget kommer fra) og CPA’en (hvad det koster at få kunden i folden).

Netop derfor har vi udviklet konceptet, så alle bruger tiden mest fornuftigt. Vi laver alt det hårde arbejde for dig, så du kan koncentrere dig om at motivere dine sælgere og lande de ordrer, der skal til for at nå jeres ønskede budgetmål.

Er du interesseret i at høre mere om vores B2B Lead Gen-koncept, og hvordan vi validerer, om din virksomhed passer ind i det, er du velkommen til at tage kontakt til vores CMO & Lead Gen-ekspert, Dennis Bach Wormark. Du finder hans oplysninger herunder.

Du kan også læse meget mere om vores B2B Lead Gen-analyse her. 

CMO
Dennis Bach Wormark
Dennis er Conversios CMO og ekspert i B2B-leadgenerering.
[email protected]

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op