Introduktion
Jeg er en meget detaljeorienteret specialist, der har en stor forståelse for de enkelte kanaler, og hvordan man kan styrke ens marketingmix ved at dyrke samspillet mellem de forskellige kanaler.
Hvad er din uddannelse?
Jeg har taget en erhvervsakademiuddannelse som Handelsøkonom, der har givet mig erfaring indenfor marketing, salg, indkøb, erhvervsøkonomi, kommunikation og ledelse. Jeg har derefter taget en professionsbachelor i E-handel på Erhvervsakademi Aarhus, hvor jeg har specialiseret mig indenfor SEO og Google Ads. Det betyder, at jeg har opnået en stor faglig viden indenfor digital marketing og fået hands-on erfaring i arbejdet med de forskellige kanaler, men også det strategiske perspektiv af marketing.
Hvordan opstod interessen for dit arbejde?
Interessen for digital marketing startede oprindeligt med en interesse indenfor webshops og design af webshop. Denne interesse udviklede sig fra opbygning af webshops til, hvordan webshops kunne markedsføres. I løbet af min uddannelse blev jeg hurtigt opmærksom på, at min interesse lå indenfor SEO, og særligt bureauverdenen var meget tiltalende for mig grundet det alsidige arbejde, det indebærer at arbejde med mange forskellige kunder og brancher.
Hvad er dit bedste hack?
Vær drevet af nysgerrighed og lysten til at vide mere. Dette kan gøres ved at følge relevante fagpersoner på LinkedIn og Twitter, hvor de deler ud af anbefalinger, nye tendenser og generelle opdateringer.