Målgruppeanalyse

Få stort kendskab til din kundebase og deres adfærd!

Det kan give betydelig værdi at have stort kendskab til sin kundebase og deres adfærd. På den måde kan man målrette markedsføringsindsatsen imod de målgrupper, hvor sandsynligheden for at skabe kunder er størst. Med en målgruppeanalyse kan du ligeledes få en bedre forståelse af, hvordan dine målgrupper bedst aktiveres til at tage handling.

Målgruppeanalysen har til formål at analysere og karakterisere målgruppesegmenter for jeres kundebase. Dette er med henblik på at beskrive jeres besøgende bedst muligt og undersøge, hvordan tekstindhold fremadrettet bør udarbejdes i henhold til indhold, tone, sprogvalg, foretrukne formater og kanaler, m.m.

I målgruppeanalysen indsamles der data fra Google Analytics og andre relevante værktøjer samt information fra dig om jeres kunder og deres behov. Dette udmønter sig i sidste ende i udviklingen af 1-4 personaer, som hver især karakteriserer en stereotyp af op til flere af jeres vigtigste kundesegmenter.

På baggrund af analysen får du dermed et unikt indblik i, hvordan din målgruppe bedst konverteres til kunder eller påvirkes til at tage handling. Du har derfor muligheden for at målrette din markedsføring mere præcist og komme foran dine konkurrenter. Analysen vil munde ud i konkrete anbefalinger til KPI’er, der kan opsættes i Google Analytics.

Målgruppeanalysen indeholder som udgangspunkt følgende, men kan variere efter, hvilken data vi har adgang til:

  • Værdipositionering: Værdipositionering angår den unikke position, som I ønsker at erobre i kundernes bevidsthed, og som tydeligt adskiller jer fra konkurrenterne. Denne fungerer som strategisk udgangspunkt i arbejdet med content.
  • Demografi: Grafisk opstilling af de vigtigste demografer for jeres kundebase. Disse skal især tilgodeses gennem tone og sprog i kommunikationen.
  • Geografi: Geografisk repræsentation af jeres kundebase. Dette har især indflydelse på, hvilke lokalt forankrede søgeord, der skal benyttes.
  • Foretrukne enhed: Segmentering af i enheder brugerne oftest tilgår jeres side fra. Dette har indflydelse på, hvordan indholdsformaterne skal tilpasses.
  • Sociale medier: Oversigt over hvilke sociale medier, der genererer flest sessioner på jeres side. Dette kan være med til at fortælle, hvilke sociale medier jeres kundebase er mest aktiv på, og hvor det giver størst værdi at promovere content.
  • Søgeordsmålretning: Oversigt over de mest effektive søgeord, som med fordel kan implementeres på udvalgte landingssider for at generere øget trafik.
  • Adfærdsanalyse: Adfærdsanalysen giver indblik i den nuværende trafik på hjemmesiden og vil blive anvendt til opsætning af KPI’er. Vi vil bl.a. undersøge hvilke kanaler og landingssider, der er de mest effektive, samt hvilke spørgsmål brugerne hyppigst stiller til jeres produkter/services.
  • Personaer: Den indsamlede data bindes sammen i udarbejdelsen af 1-4 personaer, som beskrives ud fra demografi, adfærd på nettet samt deres vigtigste behov i forhold til jeres produkter eller services. Disse anvendes til at målrette jeres content og relevante søgeord.

Vi laver din målgruppeanalyse for dig på bare 5 hverdage, og du kan bestille den lige her:

Bestil din målgruppeanalyse her

Kunne du tænke dig at høre mere om vores analyse af din målgruppe? Vores specialister sidder lige nu klar til at tage en uforpligtende snak med dig. Ring til os på 70 666 500 eller skriv til [email protected]

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende