Zederkof

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Zederkof A/S
  • Prins Christians Kvarter 28
  • Erritsø
  • 7000 Fredericia
Kategorier
  • AdWords

Zederkof.dk er Skandinaviens førende leverandør af møbler, inventar, isenkram og storkøkken til café, restaurant og event.

Siden de blev grundlagt i 1999, har de haft fokus på at have et bredt udvalg, der er tilpasset kundernes behov. Med godt købmandsskab, innovation og sund fornuft skaffer og fremstiller Zederkof produkter til konkurrencedygtige priser, som sætter kunderne i stand til at skabe bedre rammer, hvor mennesker mødes.

Kunden var tidligere i samarbejde med et andet bureau. Vores analyse gav dog et tydeligt billede af, at der bl.a. var masser af plads til optimering af kampagneindstillinger. Når indstillingerne i Google Ads ikke er sat hensigtsmæssigt op, kan det have stor indvirkning på kontoens performance og derfor også direkte konsekvens for omsætningen. Derudover var antallet af salg simpelthen ikke højt nok i forhold til det potentiale, der var for webshoppen. Sidst, men ikke mindst, manglede der større indsigt i de besøgendes adfærd på shoppen, hvilket gjorde det besværligt at få markedsføringen op på næste niveau. Under et personligt møde fremlagde vi så det potentiale, der faktisk forelå for at optimere kundens online markedsføring.

  • 0%
    Stigning
    I omsætning gennem Google Ads
  • 0%
    Fald
    I pris pr. Google Ads transaktion
  • 0%
    Stigning
    I antal Google Ads-impressions
  • 0%
    Stigning
    I antal Google Ads-transaktioner
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-faktoren

Indledende undersøgelser

Efter en grundig analyse af deres nøgletal og en indledende dialog med kunden om deres ønsker, var målet for samarbejdet klart: Der skulle i højere grad skabes mere indsigt i effektmåling, og der skulle opnås en højere omsætning for færre annoncekroner.

Ved at løse problemet med målopsætning kunne vi både få bedre indblik i deres online markedsføring og afkastet herfra samt få en bedre indsigt i deres kunders adfærd på webshoppen. Dernæst skulle der skabes en mere optimal struktur på deres konto for at skabe en bedre omsætning.

Opsætningen af nye mål samt tragtvisualisering blev som det første løst, da effektmåling og kundeindsigt er grundstenen for alt vores arbejde med online markedsføring uanset hvilken opgave og kunde, der arbejdes med.

Uden tilstrækkelig data er det svært – hvis ikke umuligt – at optimere en webshop hensigtsmæssigt og gøre den så profitabel som overhovedet muligt. Da først fundamentet var lagt, kunne vi gå i gang med selve optimeringen i Google Ads.

Peter Rekvad
Markedschef hos Zederkof.dk
Certificeret i
Google AdWords logo Google Analytics logo

”Resultaterne af vores samarbejde har betydet, at vi forbliver kunder hos Conversio. Det er professionelt, og jeg kan godt lide, at man kan tale med en fast kontaktperson, men også med dem, der har fingrene i det og som sidder og laver arbejdet.”

Optimeringer

Med det foreliggende potentiale var mulighederne mange, og vi optimerede kampagneindstillinger i Google Ads.

Dette blev gjort med baggrund i vores indledende analyse af kundens Google Ads og Google Analytics konto, og vi opsatte derudover også en mere hensigtsmæssig kontostruktur for at kunne skabe bedre kvalitetsresultater på tværs af kontoen.

Vi opsatte forskellige kampagnetyper, herunder Search Remarketing og Google Shopping Remarketing samt en række nye kampagner på baggrund af kundens ønske om at markedsføre udvalgte produkter.

Derudover var der også behov for at øge folks kendskab til kundens brand, hvilket også ville skabe mere trafik og med tiden flere konverteringer.

Løsningen på dette blev opsætningen af Google Displaybannere og dynamiske søgeannoncer, som blev vist til relevante målgrupper indenfor Zederkof.dk’s kundesegment. Sidst men ikke mindst lavede vi også annoncering på YouTube for at øge brandkendskabet endnu mere.

Citat

”Vi har en rigtig god kontakt med Conversio. Vi har fået udarbejdet et rapporteringssystem, som gør det overskueligt for mig at finde nøgletal og finde ud af, hvordan det går. Det har givet mig et bedre overblik over min online markedsføring. Derfor er det også blevet lettere for mig at have med det at gøre.”

Peter Rekvad
Markedschef hos Zederkof.dk

Resultater

Som et resultat af vores samarbejde med kunden fik Zederkof.dk et langt bedre indblik i deres investeringer i deres online markedsføring samt et bedre afkast heraf.

Dette kom bl.a. til udtryk ved, at deres omsætning i Google Ads steg med hele 167,17% i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året før. Samtidig lykkedes det os at mindske prisen pr. Google Ads transaktion med 82,16% i samme periode.

Vi formåede yderligere at gøre Zederkof.dk mere synlig online gennem deres Google Ads annoncer, hvilket resulterede i, at antallet af Google Ads impressions steg med hele 1077% i det første halvår af 2017 sammenlignet med den samme periode i 2016. Ligeledes steg antallet af Google Adstransaktioner med hele 251,82% og Google Ads klik med 93% i samme periode.

I takt med at de positive tendenser fortsatte, valgte Zederkof.dk at investere mere i deres online markedsføring. Hermed steg det totale antal af transaktioner med 76,79% i det første halvår af 2017 sammenlignet med året forinden. Ligeledes steg deres Google Ads faktor med hele 59,08% i samme periode.

Succesen skyldes især, at vi kontinuerligt har arbejdet med at optimere kontoen ved aktivt at anvende data og indsigt. Vi har under hele processen haft en god dialog med kunden om deres behov og ønsker, hvilket i sidste ende har sikret et tæt og succesfuldt samarbejde med kunden i fokus.

0%
Google Ads-omsætning
0%
Pris pr. Google Ads trans.
0%
Google Ads-impressions
0%
Google Ads-transaktioner
0%
Google Ads-faktor

”Vores samarbejde med Conversio fungerer rigtig godt. De har hele tiden været professionelle og imødekommende. Jeg valgte at samarbejde med dem, fordi jeg godt kan lide deres tilgang. De havde nemlig sat sig ind i vores virksomhed på forhånd. De havde sat sig ind i vores brugere, vores søgeord, vores side og hvor der kunne laves nogle forbedringer.”

Peter Rekvad, markedschef hos Zederkof.dk

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende