Omsætning, transaktioner og faktor øget det første halvår
Xtragrej.dk er en webshop, der leverer et bredt udvalg af beklædning, støvler og udstyr til outdoor, jagt, spejder, politi, militær og camping. Webshoppen manglede en optimering af deres online markedsføring, og gennem arbejde med Google Ads lykkedes det Xtragrej.dk at opnå en øgning i omsætning og transaktioner.
Antallet af Google Ads-transaktioner steg med 61,54 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året forinden, og prisen pr. transaktion faldt med hele 44,27 %. Webshoppens omsætning i Google Ads steg med 56,34 % i selv samme periode. Dette betød, at Xtragrej.dk’s Google Ads-faktor steg med hele 78,3 5% – også i samme periode. Webshoppens budget i Google Ads sank desuden med 9,23 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året forinden.
“Jeg er en tilfreds kunde, fordi jeg får alt det, jeg investerer, igen. Og jeg er glad for, at de hjælper mig med at udnytte min online markedsføring optimalt. Jeg er super tilfreds med, at min kontaktperson er så aktiv og selv kontakter mig og forklarer mig alt, når jeg ikke selv har så meget forstand på det. Det har været super, alt det min kontaktperson er kommet med, især når jeg ikke er bedre inde i det.”

Omstrukturering er nøglen til vækst
Xtragrej.dk har altid haft et stort potentiale for vækst, da webshoppen forhandler beklædning og grej i topklasse fra populære brands med fokus på kvalitet og funktionalitet. Dog skulle deres online markedsføring optimeres, og derfor var det målsætningen, at Xtragrej.dk’s Google Ads-konto skulle omstruktureres og udvides med nye produktgrupper.
Målrettede kampagner ledte til gode resultater
For at skabe en stærkere online markedsføring er det essentielt at få en indsigt i Xtragrej.dk’s Google Ads-konto for at kunne få et større indblik i værdifulde data om deres unikke kundegruppe. Denne data er væsentlig for at skabe en optimal struktur og en større omsætning. Dernæst blev der arbejdet på at optimere Xtragrej.dk’s eksisterende kampagner, og deres Google Ads-konto blev udvidet med nye produktgrupper.
Derudover blev der opsat både Search Remarkering og Google Shopping Remarkering for at nå ud til en målgruppe med en allerede høj interesse i webshoppens produkter. Ved også at opsætte kampagner for Black Friday forekom der således gode resultater, da Xtragrej.dk’s Google Ads-faktor ramte næsten 70 på selve dagen og over 10 for hele november 2016.
Relaterede cases
Er du nysgerrig på hvem vi ellers har hjulpet?
Så tag et kig herunder.