Xtragrej

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Xtragrej.dk
  • Hemmeshøjvej 11 (besøg efter aftale)
  • 4241 Vemmelev
  • https://xtragrej.dk/
Kategorier
  • AdWords

Webshoppen Xtragrej.dk sælger alt til outdoor, militær og jagt

Xtragrej.dk tilbyder deres kunder et bredt udvalg af beklædning, støvler og udstyr til outdoor, jagt, spejder, politi, militær og camping via deres webshop, hvor deres fokus er på kvalitet, funktionalitet og gode priser. Ejeren, Christian Jespersen, overtog webshoppen for 1,5 år siden, hvor den tidligere ejer havde ført deres online markedsføring gennem et andet bureau. Da Christian overtog, valgte han i stedet at starte et samarbejde med Conversio.

  • 0%
    Fald
    I Google Ads-budget
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-omsætning
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-faktor
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-transaktioner
  • 0%
    Fald
    I pris pr. transaktion

Indledende undersøgelser

Samarbejdet med Xtragrej blev indledt efter en grundig analyse af deres Google Ads og Google Analytics konto. I analysen fandt vi nogle fejl på deres konti, der gjorde det klart for kunden, at der var noget, vi kunne forbedre. Vi belyste, hvordan vi kunne optimere hele deres setup, for at de kunne få mest muligt ud af deres online markedsføring.

Christian Jespersen
Ejer af Xtragrej.dk
Certificeret i
Google AdWords logo Google Analytics logo

”Det, jeg godt kunne lide ved Conversio, var, alt det visuelle materiale de gav mig. På den måde blev der ikke bare slynget en masse tal ud gennem telefonen, men jeg fik tid til at sidde og kigge på tallene, da jeg skulle beslutte mig for, hvilket bureau jeg ville arbejde sammen med.”

Produktion

Efter en indledende dialog med kunden om deres ønsker og forventninger samt en grundig analyse af kundens nøgletal, opsatte vi sammen nogle mål for vores samarbejde.

Først og fremmest skulle vi rette op på de fejl, som vores analyse af kundes konti kunne belyse. Dette var en del af en større målsætning om at sænke forbruget, men samtidig opnå et større afkast der ville kunne ses på kundens bundlinje.

Ved kontinuerligt at arbejde med kundens konti kunne vi opnå større og større indblik i værdifuld data, som gjorde det muligt for os at skabe en optimal struktur og dermed en større omsætning.

I vores indledende arbejde med kundens online markedsføring optimerede vi først og fremmest de indstillinger og mangler, som vi afdækkede i analysen.

Herefter arbejdede vi på at optimere kundens eksisterende kampagner, samtidig med at vi udvidede Google Adskontoen med nye produktgrupper. Derudover opsatte vi både Search Remarketing samt Google Shopping Remarketing for at nå ud til en målgruppe med en allerede høj interesse i kundens produkter.

Herudover opsatte vi kampagner for Black Friday, hvilket gav et fantastisk afkast, idet kundens Google Adsfaktor ramte næsten 70 på selve dagen og over 10 for hele november 2016. Alt dette blev udarbejdet i tæt samarbejde og dialog med kunden med fokus på deres ønsker samt den eksisterende data om Xtragrejs.dks unikke kundegruppe.

Citat

”I starten var der rigtig mange beslutninger, der skulle tages, og mange opgaver der skulle laves. Jeg skulle sætte mig ind i rigtig mange ting på én gang, men kontaktpersonen fra Conversio var rigtig god til at forklare mig alt på en måde, hvor jeg kunne følge med, selvom jeg var helt grøn på området.”

Christian Jespersen
Xtragrej.dk

Efter at have gravet ned i data og anvendt denne aktivt i arbejdet med kundens online markedsføring, var de positive resultater ikke til at tage fejl af. Som følge af vores klare målsætninger undervejs, var vi i stand til at sænke kundens budget i Google Ads med 9,23% i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode året forinden.

Samtidig steg omsætningen i Google Ads med 56,34% i selv samme periode. Det betød samtidigt, at kundens Google Adsfaktor steg med hele 78,35%, også i samme periode. Derudover steg antallet af Google Adstransaktioner med 61,54% i det første halvår af 2017 sammenlignet samme periode året forinden, og prisen pr. transaktion faldt med hele 44,27%.

Det lykkedes os gennem grundig optimering og nye tiltag at skabe flere transaktioner via Google Ads samtidig med, at vi kunne sænke omkostningerne for kunden og øge deres omsætning, hvilket pyntede gevaldigt på deres bundlinje.

”I dag er min konto blevet endnu bedre struktureret, og jeg har fået et godt overblik over den. Jeg kan hele tiden se, hvordan jeg præsterer. Der skulle noget tid til, før jeg kunne gennemskue det, men nu er jeg fuldt inde i det, og jeg synes, det er et super godt værktøj til at følge med i, hvad der sker. Når jeg kigger på tallene, er jeg helt klart tilfreds med min online markedsføring. Vi ville ikke have den omsætning, vi har nu uden vores online tilstedeværelse.”

Christian Jespersen, Xtragrej.dk
0%
Fald
I Google Ads-budget
0%
Stigning
I Google Ads-omsætning
0%
Stigning
I Google Ads-faktor
0%
Stigning
I Google Ads-transaktioner
0%
Fald
I prisen pr. transaktion

”Jeg er en tilfreds kunde, fordi jeg får alt det, jeg investerer, igen. Og jeg er glad for, at de hjælper mig med at udnytte min online markedsføring optimalt. Jeg er super tilfreds med, at min kontaktperson er så aktiv og selv kontakter mig og forklarer mig alt, når jeg ikke selv har så meget forstand på det. Det har været super, alt det min kontaktperson er kommet med, især når jeg ikke er bedre inde i det.”

Christian Jespersen, ejer af Xtragrej.dk

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende