Rekord på Google Ads satte skub i beslutningen
Et godt år med mange nye rekorder på Google Ads satte skub i beslutningen hos SolarCamp. Hver måned sørgede annoncerne fra Google for, at ordrerne tikkede ind på webshoppen. Med en god performance på Google Ads var det interessant at få lukket hullerne på Google Shopping gennem affiliate marketing, da dette kunne være med til at øge den samlede omsætning og give dem mere brand awareness. Og netop det blev afgørende for SolarCamps beslutning om at kaste sig ud i afprøve en ekstra marketingkanal, nemlig affiliate marketing.

“Samarbejdet med Conversio er en af grundstenene for vores virksomhed – og en af de vigtigste faktorer i vores store vækst de sidste 5 år. Vores succesfulde start på deres affiliate-program har leveret et højt, stabilt afkast pr. salg og er blevet en stor del af vores omsætning.”
Efter blot 3 måneder blev det tydeligt, at affiliate marketing var et godt valg for SolarCamp. Her tog det for alvor fart, og virkeligheden oversteg både vores og deres forventninger. I løbet af den tid, SolarCamp har satset på affiliate marketing, er 7 % af deres samlede omsætning kommet gennem det. Der har altså været et stort potentiale gemt, som har resulteret i rigtig meget salg gennem denne kanal. Det har gjort, at de nu kan læne sig mere tilbage og følge med affiliate-udviklingen fra sidelinjen.

På vej mod stjernerne – Har udvidet med endnu et netværk
Affiliate marketing har haft stor betydning for SolarCamp. Det har været et solidt supplement til deres marketingmix – der er stort set intet tab i det, da der først betales, når en vare er købt via et affiliate-link. Og derudover har det kunne lukke hullerne på Google Shopping.
Faktisk er det gået så godt for SolarCamp, at de nu har udvidet med endnu et affiliate-netværk. Et nyt netværk giver nye mulighed for at samarbejde med andre typer publishers, så SolarCamp kan få endnu mere ud af deres indsats med affiliate marketing.
Relaterede cases
Er du nysgerrig på hvem vi ellers har hjulpet?
Så tag et kig herunder.