Conversio

SolarCamp

SolarCamp ønskede at fange opmærksomheden fra den rette målgruppe på sociale platforme for at udbrede budskabet om deres solcellebaserede løsninger. Conversio opsatte derfor annonceformatet Canvas (lynoplevelse), som muliggør opbygning af et mini-website direkte på Metas platforme. Det resulterede bl.a. i, at målgruppen i gennemsnit brugte 9 sekunder med Canvas-annoncen.

 


Vores resultater


  • 1,53

    Gange billigere annoncering

  • 9 sekunder

    Gennemsnitlig tid på annonce

SolarCamp

SolarCamp har siden 2013 haft en mission om at levere solceller designet til det danske klima. Bag missionen er en grundlæggende interesse for grøn og ny teknologi.

solarcamp.dk

Udfordring

Kamp om opmærksomheden på de sociale medier

SolarCamp forhandler en række innovative solcellebaserede produkter, fx belysning og bærbar strøm. Deres mission er at være med til at fremdrive udviklingen af nye, innovative løsninger inden for solcelleområdet. For at udbrede deres budskab, er det vigtigt at nå en målgruppe på diverse annonceringsplatforme, hvor innovative, solcellebaserede løsninger rammer brugernes grønne hjerter.

 

Conversio fik derfor til opgave at hjælpe SolarCamp med at fange den rette målgruppe og vække deres interesse for SolarCamps produkter og løsninger på sociale medier. Indsatsen skulle både skabe bevidsthed om de mange fordele ved solcelleteknologi og fremme en positiv holdning vedrørende solenergi som vedvarende energikilde, der både gavner enkeltpersoner og samfundet som helhed.

Løsning

Et kreativt annonceformat

For at sikre at målgruppen blev informeret om SolarCamps innovative produkter, opbyggede Conversio et Canvas-annonceformat på Facebook og Instagram. Canvas-formatet er et interaktivt mini-website direkte på platformene, hvor brugerne ikke forlader de sociale medier, mens de udforsker produkterne. Rent praktisk åbner Canvas-formatet op i fuld skærm på modtagerens enhed, hvilket giver en gnidningsfri, fordybende oplevelse og eliminerer forsinkelser og forstyrrelser. Målgruppen har altså fuld fokus på budskaberne i annoncen.

Gode resultater og højt engagement hele vejen rundt

Brugen af Canvas har resulteret i iøjnefaldende resultater for SolarCamp, når man sammenligner med de andre annonceformater, vi anvender. Prisen pr. 1.000 annoncevisninger (CPM) på vores Canvas-annoncer var 1,53 gange billigere end vores almindelige annoncer, hvilket muliggjorde en udvidet rækkevidde til en lavere omkostning. Samtidig har vi set, at vores målgruppe i gennemsnit bruger 9 sekunder med vores Canvas-annonce, hvilket indikerer en betydelig interesse og engagement.

 

Annonceformatet har tilladt os at formidle SolarCamps budskab mere dybdegående og effektivt, og vi er overbeviste om, at denne annonceform har bidraget til en styrket bevidsthed om SolarCamps produkter og løsninger.

 

Det er desuden værd at bemærke, at annonceformattet ikke blot har skabt opmærksomhed, men også har genereret samme mængde konverteringer på hjemmesiden som vores almindelige annoncer. Canvas-formatet er altså effektivt, når man skal nå og påvirke en målgruppe på en meningsfuld og engagerende måde.

  • 1,53

    gange

    billigere annoncering

  • 9

    sekunder

    gns. tid på annonce

Vi er meget tilfredse med den proaktivitet, indsigt og kreativitet, som vores samarbejde med Conversio bringer til bordet. Deres evne til at forstå vores behov og videreudvikle vores setup, gør kontinuerligt en forskel på vores kampagner. Vi ser frem til at fortsætte vores samarbejde og opnå endnu større succes.

Jakob Vad

Medejer, SolarCamp

Teamet bag


En case af

Esben Nygaard, Lasse Meldgaard, Alexander Busk, Andreas Faaborg, Thomas Boddum Bjerregaard

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerceteam

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt