Connect Framework™ gav Schwarz bedre kunder og lavere omkostninger
Schwarz forhandler luksussenge af højeste kvalitet og skiller sig ud med fremragende service og knivskarp ekspertise. At sælge en seng til 80.000 kroner kræver dog mere end en flot webshop – det kræver, at kunderne besøger butikken og oplever produkterne selv.
Schwarz
Med over 70 år i branchen er Schwarz Danmarks ældste sengebutik. Familieforetagendet, der startede som en dynefabrik, forhandler i dag luksussenge i tårnhøj kvalitet.
Kompleks kunderejse kræver mere end standard pakkeløsninger
Schwarz.dk har ét overordnet mål: at få potentielle kunder ned i butikken, så Jørgen og hans kollegaer kan gøre et salg. Det lyder måske enkelt, men det er en ret kompleks kunderejse, som sætter krav til en skræddersyet digital strategi og markedsføring.
I dag starter langt de fleste kunderejser online – også selvom købet sker i en fysisk butik. Langt de fleste forbrugeres købsrejse sker altså på Google og ikke på fortovet. Det ved Jørgen Schwarz, og han har gennem årene samarbejdet med flere bureauer for at møde sine kunder dér hvor de er.
Tidligere marketingsetups har dog været præget af en traditionel tilgang til online marketing. Der var typisk en fastlåst budgetfordeling, der ikke tog højde for eksempelvis sæsonudsving. Schwarz kan ikke puttes i en ‘one size fits all’ model, og det har desværre resulteret i flere omkostningstunge samarbejder, hvor annoncekroner er blevet spildt.
Jørgen manglede en ærlig sparringspartner, der kunne udfordre tidligere strategier.
Løsning
Et fleksibelt marketingbudget til et fast beløb
Ligesom Schwarz har Conversio udvidet sit sortiment gennem årene. Conversio tilbyder et fuldt integreret setup med vores Connect Framework™, hvor vi håndterer hele din digitale markedsføring og webshop for et fast månedsbeløb. I stedet for at fastlåse budgetter på enkelte kanaler arbejder vi med en fleksibel og resultatorienteret tilgang. Med Connect Framework™ sikrer vi, at jeres markedsføringsbudget altid allokeres dér, hvor det skaber størst værdi.
Det var lige præcis Connect-frameworket, som blev den rigtige løsning for Schwarz. Sammen med Jørgen Schwarz blev vi enige om at trække i håndbremsen, stoppe al den dyre annoncering og gentænke hvordan budgettet bruges bedst. Vi byggede et helt nyt marketingsetup op fra bunden, hvor et fleksibelt budget mellem alle kanaler er en nøglekomponent.
Vores Connect-framework er designet efter vores fleksible tilgang til markedsføringsbudgettet. I stedet for at fordele og fastlåse budgettet til de enkelte kanaler, justerer vi løbende hvor pengene skal bruges, så markedsføringen altid er optimeret efter den aktuelle performance. På den måde bliver pengene brugt dér, hvor de skaber mest værdi – uden spild.
Sideløbende med vores markedsføringsindsats, optimerer vi også hjemmesiden, Schwarz.dk. Den skal være brugervenlig, ranke godt på Google og afspejle det, virksomheden gerne vil kommunikere i deres kampagner.
Nogle måneder giver det bedst mening at give den gas på Google Ads, andre måneder er det klogest at intensivere SEO-arbejdet eller optimere på hjemmesiden. Med et fleksibelt, integreret setup får Schwarz.dk altid dét, de har brug for i ét samlet budget. I dag håndterer vi alt fra SEO til Paid Search for Schwarz, og sørger for at alle kanaler arbejder mod et fælles mål. For at hver kanal kan præstere bedst muligt, skal alle kanaler nemlig samarbejde.
+115%
Organisk trafik
sammenlignet med forrige år
+21%
Flere kunder fra lokal seo
sammenlignet med forrige år
Løsning
Tillid og fleksibilitet skaber bedre resultater
Et tæt samarbejde mellem kanaler betyder også at vi kan eksekvere hurtigt, når vores specialister finder optimeringspunkter. Her har Jørgen Schwarz været en fremragende og handlekraftig samarbejdspartner, der har bidraget med en værdifuld brancheindsigt. Samtidig har han haft tillid til at lade os gøre, hvad vi er bedst til – nemlig digital markedsføring.
Det er et stort ansvar at håndtere al marketing for en virksomhed, derfor er transparens en kerneværdi for os – alle vores kunder skal forstå hvad vi laver. Det stiller høje krav til vores kommunikation. Den skal sikre, at vores kunder har tillid til, at vi fordeler deres marketingbudget klogest, så deres penge bruges dér hvor de skaber størst værdi.
Derfor har vi regelmæssig rapportering med vores Connect-kunder, så de kan se hvad pengene går til. For Jørgen Schwarz betyder det ét samlet rapporteringsmøde om måneden, hvor hver specialist forklarer forrige måneds resultat og fremlægger næste måneds strategi. Derudover har han en fast tovholder, der sikrer løbende dialog og gennemsigtighed.
Resultater
Færre omkostninger uden at miste omsætning
Den nye strategi har haft en markant effekt. Siden starten af vores samarbejde har Schwarz reduceret sine markedsføringsomkostninger drastisk, samtidig med at omsætningen er stabil. Det giver i sidste ende flere penge på bundlinjen.
Markedsføringsudgifterne er reduceret drastisk.
Omsætningen er stabil, men med bedre kunder.
Større andel af de besøgende i butikken ender med et køb – 80 % fører til salg.
Den store forskel ligger i kvaliteten af kunderne, som er steget efter en grundig SEO og Google Ads indsats. Nu er det omkring 80 % af de kunder der besøger butikken, der ender med at købe et produkt. Ved at optimere og fokusere marketingindsatsen rammer Schwarz nu det rigtige segment med et reduceret marketingbudgettet, der samtidig opretholder omsætningen.
SEO har spillet en afgørende rolle i denne udvikling, fordi det har genereret flere værdifulde og relevante besøgende til Schwarz.dk. Dette viser, at markedsføringsstrategien ikke blot handler om at skabe trafik, men om at tiltrække de rigtige kunder, som er klar til at investere i en kvalitetsseng.
“Vi får mere ud af de kroner, vi nu engang har.”
Jørgen Schwarz
Ejer, Schwarz
Vores kunder skal forstå hvad vi laver
Vi forstår at marketingbranchen kan være en jungle at finde rundt i og forstå. Hos Conversio er vi eksperter i online markedsføring og e-commerce. Det er vores kunder ikke. Derfor er et fokusområde for os at sikre, at vores kunder er med i processen.
Det er trods alt din forretning og dine penge vi arbejder med.
Det skaber tryghed at vide, at markedsføringen bliver håndteret med omtanke og ikke blot følger en ‘one size fits all’ model. Schwarz får ikke bare leveret en marketingservice, men får også en forståelse for, hvordan deres marketingbudget bliver brugt, og hvad de kan forvente af resultaterne.
Denne tilgang skaber større engagement for alle involverede, bedre beslutninger og i sidste ende stærkere resultater.
Fremtiden har fokus på branding og ekspertviden
Møbelmarkedet er i opbrud, og konkurrencen er hårdere end nogensinde. For Schwarz handler det ikke kun om at følge med, det handler om at være et skridt foran.
I stedet for at konkurrere på pris og udsalg vælger de en strategi, der fokuserer på kvalitet, ekspertise og service. Kunden skal ikke bare købe en seng – de skal have personlig rådgivning og en oplevelse, der understreger værdien af et luksusprodukt.
Med Conversio som samarbejdspartner har Schwarz fået en fleksibel strategi, der løbende tilpasses markedets udvikling. De kan hurtigt reagere på trends, justere deres tilstedeværelse online og sikre, at de når de rigtige kunder med det rette budskab. Den tætte sparring og strategiske tilgang gør det muligt at udnytte nye muligheder, så Schwarz ikke blot bevarer sin position, men styrker den.
Teamet bag
En case af
Christian Gade, Alexander Busk, Daniel Frostholm Skjærbæk
Er vi det rette match?
Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.
Conversio er ikke for alle – langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
"Vi skal bare have det billigste"
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Der er ingen product-market-fit for jeres produkter
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Profitabel vækst gennem langsigtede strategier
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Et tæt og langvarigt samarbejde
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Passion og høj faglighed
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Quick fixes og hurtige resultater
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
"Vi skal bare have det billigste"
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Der er ingen product-market-fit for jeres produkter
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Profitabel vækst gennem langsigtede strategier
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Et tæt og langvarigt samarbejde
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Passion og høj faglighed
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Din rejse starter her
Mød dit nye e-commerce team
Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!
Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.