Conversio

Romdeluxe

Romdeluxe stod overfor en udfordring: Hvordan skulle de fange opmærksomheden hos målgruppen til deres Masterclass-event? Uden data for målgruppen krævede det en kreativ tilgang til annoncering. Med Canvas-annonceformatet opnåede de ikke kun en økonomisk fordel, men også en højere engagementrate og muligheden for effektiv retargeting.

 


Vores resultater


  • 2,53 x

    billigere end traditionelle annoncer

  • 4 sek

    tid brugt på annonce

  • 45%

    gns. visningsprocent

Romdeluxe

Romdeluxe er en webshop, hvor der forhandles spiritus og specielt rom, som er ejernes helt store passion. De har gennem de seneste år også selv udviklet adskillige serier, hvor de tapper deres egen rom. Grundlagt i 2016 som et hobbyprojekt, har Romdeluxe siden været i stor udvikling. Med en ejerkreds på 3 romentusiater, fysisk shop i Stensballe og aftapninger i eget navn, har Romdeluxe for alvor indtaget markedet.

romdeluxe.dk

Udfordring

At fange målgruppens opmærksomhed uden data

At nå bredt og billigt ud til kernemålgruppen med budskabet om en Masterclass op til en whiskymesse, kan være en udfordring i sig selv. Det er et snævert segment, og uden data på messedeltagerne kan det være svært at ramme de rigtige personer gennem betalt annoncering.

 

Vores opgave var derfor at hjælpe Romdeluxe med at gøre opmærksom på deres Masterclass-event til de helt rigtige personer. Det var en opgave, som i høj grad handlede om at få aktiveret algoritmerne i Metas annonceringsplatform samt fange målgruppens opmærksomhed med visuelt flot og engagerende indhold, der kunne skabe en efterspørgsel.

Løsning

Canvas giver en bedre og mere effektiv brugeroplevelse

For at sikre at målgruppen blev informeret om Masterclass op til messen, anbefalede vi annonceformatet Canvas, også kaldet for lynoplevelse. Her bygges et ”mini-website” på Facebook eller Instagram, som målgruppen kan interagere med uden egentlig at forlade platformen.

 

Canvas er et avanceret og visuelt appellerende annonceformatet på Meta, som ikke blot tilbyder en forbedret brugeroplevelse og øget brugerengagement, men også giver muligheden for at fortælle brandhistorier på en dybdegående måde.

 

Canvas-formatet åbnes i fuld skærm på modtagerens telefon og giver muligheden for en gnidningsfri og fordybende oplevelse uden forsinkelser, indlæsningstid eller forstyrrende pop-ups. Modtageren har med andre ord udelt opmærksomhed på budskaberne i annoncen. Det giver en unik mulighed for brands til at fange deres publikums opmærksomhed og formidle deres budskaber på en betydningsfuld, visuelt flot og yderst effektiv måde.

 

Annoncevisninger til ⅓ af prisen og gennemsnitlig 4 sekunder brugt med virksomheden

Sammenlignet med traditionelle annoncer er resultaterne ved at bruge Canvas virkelig gode. Faktisk har vi set en markant forskel — især når det kommer til omkostningseffektivitet og engagement fra målgruppen.

 

Prisen pr. 1.000 annoncevisninger (CPM) på Canvas-annoncen er hele 2,53 gange billigere sammenlignet med almindelige annoncer. Det betyder, at vi kan nå ud til en større målgruppe til en lavere omkostning, hvilket giver mere værdi ift. budget. Derudover bruger målgruppen i gennemsnit 4 sekunder på en Canvas-annonce, hvilket indikerer større interesse og engagement. Når brugerne bliver hængende i længere tid, giver det os muligheden for at formidle budskabet mere dybdegående og effektivt.

 

Selvom Canvas-annoncen har en højere klikpris og lavere klikrate sammenlignet med traditionelle annoncer, er det vigtigt at understrege, at det ikke var formålet med denne form for annonce. Målet var primært at fastholde brugerne på platformen og skabe awareness om Romdeluxes Masterclass op til messen. Med en gennemsnitlig visningsprocent på 45 % er vi i den grad kommet i mål.

 

Derudover giver Canvas en unik mulighed for effektiv retargeting. Vi kan målrette vores opfølgningsbudskaber til dem, der har åbnet eller interageret med annonceformatet, og det øger chancerne for konvertering og fortsat engagement.

  • 45%

    gns. visningsprocent

  • 2,53

    gange billigere end traditionelle annoncer

Vi er meget tilfredse med den proaktivitet, indsigt og kreativitet, som vores samarbejde med Conversio bragte til bordet. Ved at implementere Canvas som en del af vores markedsføringsstrategi, oplevede vi en forbedring i både omkostningseffektiviteten og engagementet fra vores målgruppe. Deres evne til at forstå vores behov og videreudvikle vores setup gør kontinuerligt en forskel på vores kampagner.

Kim Pedersen

Ejer, Romdeluxe

Teamet bag


En case af

Mathias Strand Nielsen

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os