Sammenlignet med traditionelle annoncer er resultaterne ved at bruge Canvas virkelig gode. Faktisk har vi set en markant forskel — især når det kommer til omkostningseffektivitet og engagement fra målgruppen.
Prisen pr. 1.000 annoncevisninger (CPM) på Canvas-annoncen er hele 2,53 gange billigere sammenlignet med almindelige annoncer. Det betyder, at vi kan nå ud til en større målgruppe til en lavere omkostning, hvilket giver mere værdi ift. budget. Derudover bruger målgruppen i gennemsnit 4 sekunder på en Canvas-annonce, hvilket indikerer større interesse og engagement. Når brugerne bliver hængende i længere tid, giver det os muligheden for at formidle budskabet mere dybdegående og effektivt.
Selvom Canvas-annoncen har en højere klikpris og lavere klikrate sammenlignet med traditionelle annoncer, er det vigtigt at understrege, at det ikke var formålet med denne form for annonce. Målet var primært at fastholde brugerne på platformen og skabe awareness om Romdeluxes Masterclass op til messen. Med en gennemsnitlig visningsprocent på 45 % er vi i den grad kommet i mål.
Derudover giver Canvas en unik mulighed for effektiv retargeting. Vi kan målrette vores opfølgningsbudskaber til dem, der har åbnet eller interageret med annonceformatet, og det øger chancerne for konvertering og fortsat engagement.