Mens-wear
Et skifte fra Magento 1 til Magento 2 løftede Mens-Wears konverteringsrate
Vores resultater
+14%
Konverteringsrate
+19%
Ordrer
+8%
ROAS
Et skifte fra Magento 1 til Magento 2 løftede Mens-Wears konverteringsrate
Vores resultater
Konverteringsrate
Ordrer
ROAS
Mens-wear har siden 2009 leveret moderigtig tøj målrettet mænd, til billige priser. Med over 70 brands på webshoppen, både skandinaviske og internationale, dækker Mens-wear langt de fleste behov i en herregaderobe.
Mens-Wear har i mange år haft en konverteringsrate, der var dobbelt så høj som branche-standarden. Derfor var det ikke uden bekymringer, da Mens-Wear gik i gang med et skifte fra Magento 1 til Magento 2 og et redesign af deres webshop.
For når noget allerede fungerer så godt, kan det virke åndsvagt at pille ved det, og lanceringen af en ny webshop er altid en kompleks omgang. Der er mange variabler, der skal gå op i en højere enhed og meget, der kan gå galt — særligt med et omkringliggende marketing-setup, der driver en tocifret millionomsætning.
Derfor modstod vi fristelsen af at lave en totalt makeover og fokuserede på en modernisering af designet og optimering af de elementer, der allerede fungerede så godt. For at imødekomme denne målgruppe implementerede vi bl.a.:
Product Recommendations på kategori- og produktsider, samt i kurven & checkout. Simplificereret navigationsbar med en lynhurtig udvidet søgefunktion. Visuelle elementer der tydeliggør udsalg og rabat. Bestselling produkter på forsiden.
Vi implementerede Product Recommendations i toppen af kategorisiderne, og gjorde dermed beslutningsprocessen nemmere for kunden, ved at tage nogle beslutninger på vegne af dem. Ved at anbefale 5 produkter, inden vi præsenterer dem for de resterende 200 produkter i kategorien, gøres beslutningsprocessen mindre overvældende, hvilket leder til en højere konverteringsrate.
Det giver samtidig også Mens-Wear mulighed for at styre, hvilke produkter der skal have ekstra opmærksomhed i perioder. På produktsiden implementerede vi “Relaterede Produkter”, der gør det nemt for kunden at finde en skjorte, der passer til deres nye bukser eller et par shorts til deres nye t-shirts. Derudover tilføjede vi også “Alternativer” og “Andre købte også” på produktsiden for igen at gøre beslutningsprocessen nemmere ved hjælp af bl.a. Social Proof.
Mens-Wears skarpe priser betyder, at deres kunder har tendens til at handle stort ind, hvilket giver dem en relativ høj gennemsnitlig ordreværdi. For at booste ordreværdien yderligere var det oplagt også at tilføje Product Recommendations i kurven kombineret med en “Fri Fragt” grænse på 499kr.
Stigning
i konverteringsraten
Stigning
i antal ordrer
Stigning
i ROAS
For Mens-Wears primære målgruppe er tøjindkøb en praktisk opgave, der skal klares hurtigst muligt. De ved, hvad de er på jagt efter og ønsker derfor at komme hurtigt ind, finde de produkter de leder efter og komme ud igen.
Derfor valgte vi at simplificere og strømline navigationsbaren, så den er nem og overskuelig at finde rundt i.
Dertil implementerede vi et udvidet Elasticsearch søgemodul, der gør, at brugeren lynhurtigt kan finde de produkter, de leder efter, uanset om de kender navnet eller ej. På tværs af alle vores kunder oplever vi næsten altid en bedre konverteringsrate efter implementeringen af et udvidet søgemodul.
Mens-Wear slår sig på at have knivskarpe priser og gode tilbud. De er billigst på langt størstedelen af deres produktkatalog. For at fremhæve denne UPS yderligere redesignede vi deres produktlabels, så det fremstår tydeligt hvilke produkter, der er på udsalg, og hvor meget du sparer. Et lille, men ret effektivt element, hvis man er en webshop, der slår sig på pris.
Mens-Wears fokus på at være bedst og billigst på basisvarer gør, at de har relativt mange tilbagevendende kunder. Kombineret med et stærkt brand gør det, at Mens Wear har en stor mængde direkte trafik, der lander på forsiden. For at kapitalisere på denne trafik valgte vi at flytte “Bedst Sælgende” produkter ud på forsiden. Endnu engang for at gøre kunderejsen så kort som muligt og fremhæve nogle af de stærkeste tilbud i butikken.
Et par måneder efter skiftet, kan vi se at den nye webshop har resulteret i
Og med det har Men-Wears investering i en ny webshop allerede tjent sig selv hjem på få måneder.
“Vi har samarbejdet med Conversio i næsten et halvt årti, og de har været en væsentlig brik i udviklingen og væksten af vores forretning. Vi har ikke fortrudt, at vi valgte et samarbejde med Conversio.”
Glen Holm
Ejer, Mens-wear.dk
Teamet bag
En case af
Johannes Helleland, Michael Jørgensen, Morten Birkelund
Conversio er ikke for alle – langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.
Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.
Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.
En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.
Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.
Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.
Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.
Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.
Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.
Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.
I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.
Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.
I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov – uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.
Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!
Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.