Kinnan

Kinnan oplevede med en gennemgående digital strategi store resultater for deres virksomhed, hvor de i dag er markedsledende på luft-til-luft varmepumper, ligesom de har oplevet markant vækst i både organisk trafik og betalt annoncering.

Komplet digital strategi gav Kinnan ny styrke

Kinnan har været på det danske marked i omkring 11 år, og deres ambition var klar: De ville være markedsledende og være dem, som danskerne forbandt med ordet ”varmepumper”. Her var den digitale verden et sted, som ikke tidligere var blevet prioriteret.

Med udformningen af en komplet digital strategi, som skulle følge målgruppen igennem hele købstragten, opnåede Kinnan store resultater, herunder en vækst på 372 % i direkte trafik, en stigning på 77% i antal henvendelser fra Google Ads samt 37% flere kliks.

77%
Stigning
I henvendelser fra Google Ads
1%
Stigning
I budget
37%
Stigning
I Google Ads kliks
372%
Stigning
I direkte trafik

Målrettet markedsføring ramte plet

For at fastholde målgruppen blev der udarbejdet målrettet content og indsamlet cookies, som skulle bruges til aktivt at tilpasse annonceringen. Kinnan fik desuden et ansigtsløft, så UX på sitet kunne gøre brugeren købsklar. En af de funktioner, som blev opsat, var en ”Beregn din besparelse”-funktion, som kan give et skræddersyet tilbud. Der blev også foretaget søgeordsanalyser samt Google Ads-kampagner og remarketing-annoncer.

Arbejdet på tværs af de organiske og betalte placeringer, gav Kinnan topplaceringer i Googles søgeresultater. Den organiske trafik steg med mere end 40 %, og antallet af henvendelser steg med mere end 33 %. Søgeordet ”Varmepumper” gik fra en 196. plads til en 3 plads, ”Mitsubishi varmepumper” gik fra en 24. plads til en 3. plads, og ”LG varmepumper” gik fra en 7. plads til 4. plads.

De rette tiltag gjorde Kinnan synonym med varmepumper

Den fastlagte strategi om at følge målgruppen igennem hele processen gav resultater, der langt oversteg forventningerne. Med fokus på brugervenlighed, og at Kinnan skulle være varmepumpe-eksperterne, faldt bounce-raten fra 62,20 % til 49,54 %. Målkonverteringsraten steg med 61,61 %, og antallet af sessioner steg med ikke mindre end +34.000 sessioner.

Resultaterne blev en stærkt stigende markedsandel. Kinnan er i dag markedsledende på luft-til-luft varmepumper, og de bliver i højere grad forbundet med varmepumper i Danmark. Fra 2017 til 2018 steg salget af Mitsubishi luft-til-luft varmepumper med 48 %, og deres generelle markedsandel på luft-til-luft er i dag på ca. 40 %.

Kom i gang

Skal jeg også hjælpe dig videre?

Johannes Helleland
Client Director, Partner