Conversio

Jensen Cykler

Jensen Cykler opnåede en vækst på 106 % YoY på trods af startvanskeligheder. Virksomhedens marketingkanaler var indledningsvis fordelt mellem to bureauer, hvilket viste sig at være en udfordring. Fordelingen af kanaler gjorde det vanskeligere at opnå vækstmålet, da muligheden for samspil mellem kanalerne blev mere kompleks. Jensen Cykler samlede derfor deres kanaler hos Conversio. Dette resulterede i et øget fokus på samarbejdet mellem kanalerne og betydelig vækst på både top- og bundlinje.

 


Vores resultater


  • +106%

    YoY samlet vækst

Jensen Cykler

Jensen Cykler er kendetegnet ved højt specialiseret service og har en fysisk  shop på 1.600 m2 i midten af Aarhus. Cykelbutikken åbnede i 1978 og har i dag over 40 års erfaring i cykelbranchen.

www.jensencykler.com

Udfordring

For mange kokke om gryden

Jensen Cykler havde et klart ønske om vækst, men udfordringen lå i opdeling af kanaler mellem Conversio og et andet bureau. SEO var placeret separat hos et andet bureau, hvilket medførte manglende sammenhæng og manglende fleksibilitet mellem kanaler og fordelingen af fokus. For at opnå målet om bæredygtig vækst var et samarbejde mellem marketingmixet en nødvendighed. Det manglende kanalsamspil gjorde det svært at opnå målet om vækst, og derfor blev det anbefalet, at Jensen Cykler skulle samle kanalerne et sted.

 

Efter implementering af SEO hos Conversio blev der udarbejdet en overordnet køreplan, hvor SEO assisterede Google Ads med optimerede landingssider og søgeord, hvilket resulterede i hurtigere indsigter og data. Ydermere supplerede de betalte annonceringer på sociale medier til kunderejsen.

Løsning

Dynamisk tilgang og frie tøjler

Samarbejdet mellem kanalerne var præget af en dynamisk tilgang, hvor der ikke var fastlagt nogen krav udover et budget og en ønsket ROAS. Dette gav specialisterne muligheden for at vurdere og justere fokus mellem Google Ads, SEO og SoMe efter behovet på det pågældende tidspunkt.

 

Denne fleksibilitet var blandt andet med til at skabe et rigtig godt samarbejde mellem kanalerne og bidrog i høj grad til den flotte vækst. Samspillet mellem kanalerne og den dynamiske tilgang gav Conversio muligheden for at øge Jensen Cyklers online synlighed, tiltrække mere målrettet trafik og konvertere besøgende til kunder.

 

Vækster med 106 % YoY

Det fælles mål mellem kanalerne var at opnå en bæredygtig vækst med fokus på bundlinjen. Efter implementeringen af SEO i Conversio blev der etableret et stærkt fundament for et godt samspil mellem kanalerne. Ved at samle marketingmixet og skabe sammenhæng mellem kanalerne opnåede Jensen Cykler hurtigt imponerende resultater. De øgede deres spend med 8 % på Google Ads og opnåede en samlet vækst på 106 % i marts og april 2023 sammenlignet med de samme måneder året før. Derved blev målet om en bæredygtig vækst med fokus på bundlinjen i høj grad indfriet.

  • 106%

    Stigning YoY

    i samlet vækst

Det er klart det har gjort en forskel at vi nu har samme bureau til både SEO samt Google Ads, da det kan give lidt knas på linjen samt man bruger en del mere tid på at kommunikere mellem de to bureauer for at få det hele til at gå op i en højere enhed, som man nu ikke bruger helt så meget tid på da det hele er i samme hus.

Mathias Jensen

E-commerce manager, Jensen Cykler

Teamet bag


En case af

Christian Gade, Lasse Meldgaard

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os