Jensen Cykler

I en verden præget af intens konkurrence tog Jensen Cykler udfordringen op med et strategisk skift i deres Google Ads-tilgang. Ud fra en dybdegående analyse blev produktfeeds og kampagnestrukturer optimeret og opnåede flotte resultater.

services

Google Ads

Stor konkurrence gjorde det nødvendigt at arbejde smartere

Jensen Cykler har været i en god udvikling de seneste år. Men konkurrencen i deres branche er stor, så udfordringen var at flytte dem endnu et skridt op ved at arbejde smartere med Google Ads og den information, man kunne trække ud fra backend. Resultaterne var langt fra dårlige, og alle var tilfredse med resultaterne og afkastet fra Google Ads.

Men vores specialister er altid på jagt efter mere, og hvordan de kan øge en specifik kundes omsætning fra det arbejde, der laves i Google Ads. Derfor lavede de et “deep dive” ind i kontoen for Jensen Cykler. De fik analyseret data, fik en forståelse af indsigter og ikke mindst analyseret på konkurrenterne. Ud fra analysen fandt de hurtigt ud af, at dele af annonceringen kunne optimeres for at skabe bedre forudsætninger for mere omsætning, uden bare at hæve budgettet til Google Ads.  

Feedoptimering og mere indsigt fra Google Shopping-resultater løftede omsætningen

Der er mange faktorer, der spiller ind, når man snakker muligheder for succes via Google Ads. Der er priser, konkurrence, kundeservice, mikro- og makroøkonomiske faktorer og meget mere. Derfor er det også vigtigt, at man tager ejerskab, og gør noget ved de faktorer, man kan gøre noget ved. Derfor satte vi gang i arbejdet med at få opdateret det eksisterende produktfeed, som egentligt var godt bygget op, men som stadig havde uudnyttet potentiale.

Til optimeringer af produktfeeds benytter vi i Conversio DataFeedWatch, som giver os mulighed for at implementere nye attributter og opdatere eksisterende attributter. Alt sammen noget, som er med til at øge relevansen af feedet, hvilket betyder, at Google kigger mere til Jensen Cykler. I sidste ende betyder det flere visninger, flere kliks og deraf også flere konverteringer.

Efter arbejdet med feedet var klaret, satte vi gang i en omstrukturering af Performance Max/Google Shopping-setuppet. For vi manglede at få sat flere produkter i spil på Google via Performance Max. Kampagnen leverede resultater, alle var tilfredse med, men der var samtidig et potentiale for mersalg.

Derfor oprettede vi standard Shopping-kampagner, da vi med den kampagnetype kan få markant mere indsigt, men også selv kan være med til at styre produkterne hen mod salg. Og med det opdaterede produktfeed var det den rigtige vej at gå.

Flere visninger, flere klik og mere spend, men et bedre afkast

2023 var året hvor Jensen Cykler for alvor tog deres annoncering via Google Ads fra et højt niveau til et skyhøjt niveau.

På trods af et budget til Google Ads, som i 2023 var en hel del højere end i 2022, fik vi sammen optimeret hele setuppet omkring Google Ads, hvilket var med til at løfte omsætningen fra Google Ads med +200 % YoY. Men ikke nok med mere omsætning, er omsætningen også mere rentabel, da afkastet også voksede med +36 % YoY.

Feedoptimering og standard Shopping-kampagner er selvfølgelig kun en del af forklaringen. For under det ligger der også et stort arbejde på de sociale medier, SEO, MA og med webshoppen, som også fik sig en ordentlig omgang.

Conversio er en seriøs samarbejdspartner, som formår at tage os i hånden og være gode til at guide os i den rigtige retning. Resultaterne fra Google Ads taler for sig selv, men vi vækster samtidig på andre kanaler. Det er rart for mig, at jeg har en samarbejdspartner, som jeg stoler på gør deres arbejde og er med til at vækste os som webshop
Mathias Jensen
E-commerce manager, Jensen Cykler
teamet bag
Christian Gade
Lasse Meldgaard
Gitte Krarup Jørgensen
Christian Gade
Learning and Development Lead
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen