Der er mange faktorer, der spiller ind, når man snakker muligheder for succes via Google Ads. Der er priser, konkurrence, kundeservice, mikro- og makroøkonomiske faktorer og meget mere. Derfor er det også vigtigt, at man tager ejerskab, og gør noget ved de faktorer, man kan gøre noget ved.
Derfor satte vi gang i arbejdet med at få opdateret det eksisterende produktfeed, som egentligt var godt bygget op, men som stadig havde uudnyttet potentiale.
Til optimeringer af produktfeeds benytter vi DataFeedWatch, som giver os mulighed for at implementere nye attributter og opdatere eksisterende attributter. Alt sammen noget, som er med til at øge relevansen af feedet, hvilket betyder, at Google kigger mere til Jensen Cykler. I sidste ende betyder det flere visninger, flere kliks og deraf også flere konverteringer.
Efter arbejdet med feedet var klaret, satte vi gang i en omstrukturering af Performance Max/Google Shopping-setuppet. For vi manglede at få sat flere produkter i spil på Google via Performance Max. Kampagnen leverede resultater, alle var tilfredse med, men der var samtidig et potentiale for mersalg.
Derfor oprettede vi standard Shopping-kampagner, da vi med den kampagnetype kan få markant mere indsigt, men også selv kan være med til at styre produkterne hen mod salg. Og med det opdaterede produktfeed var det den rigtige vej at gå.