På trods af mange nyhedsbrevsmodtagere formåede Hans Høj Lagerinventar A/S ikke at konvertere dem og få noget ud af deres e-mails. Med hjælp fra Conversio begyndte trafikken og omsætningen dog at komme fra e-mails.
Hans Høj Lagerinventar A/S, eller blot HHL, udvikler, importerer og forhandler alt inden for lagerinventar, fx pallereoler, lagerreoler, vogne og løfteudstyr. De var allerede gået i gang med e-mail marketing og havde samlet en liste med ca. 9.000 abonnenter gennem passiv indsamling af e-mailadresser. Udfordringen var dog, at de ikke brugte dem aktivt, hvilket resulterede i, at disse leads blev kolde.
HHL havde ingen erfaring med e-mail marketing og søgte derfor hjælp hos Conversio til at opvarme deres gamle liste samt oprettelse af e-mailflows, så både nye og eksisterende ikke blev tabt, men i stedet konverteret.
For at opvarme modtagerlisten opdelte vi den i puljer à 1000 for at kunne analysere deres adfærd i mindre grupper. Dette gjorde vi for ikke at beskadige HHL’s nye sending-domæne samt IP-adresse. Havde vi sendt mails til alle modtagere på én gang, kunne dette resultere i, at vores mails ville ende i SPAM-mappen.
Da HHL henvender sig til B2B-virksomheder, er kunderejsen lang. Derfor blev der også udarbejdet et velkomstflow, som fortalte om deres værdier samt produkter for at opvarme og aktivere modtagerne. Derefter opsatte vi adfærdsflows, som forladt kurv og browser abandoned-flow m.m, for at ramme kunderne på de rigtige tidspunkter samt stadie i deres kunderejse.
Udover dette håndterer vi også deres kampagne-mails og 2 udsendelser i måneden. Her udarbejdede vi i samarbejde med HHL en content-plan, hvor vi efterfølgende har opsat e-mail-indholdet.
På bare 4 måneder har HHL’s arbejde med e-mail marketing allerede givet store afkast. 38 % af den totale trafik og 16,8 % af totalomsætningen kommer nu fra e-mail marketing — og de opsatte flows og de første 5 udsendte kampagnemails omsatte for et 6-cifret beløb.