Hans Høj Lagerinventar

På trods af mange nyhedsbrevsmodtagere formåede Hans Høj Lagerinventar A/S ikke at konvertere dem og få noget ud af deres e-mails. Med hjælp fra Conversio begyndte trafikken og omsætningen dog at komme fra e-mails.

services

E-mail marketing

9.000 subscribers, men ingen salg

Hans Høj Lagerinventar A/S, eller blot HHL, udvikler, importerer og forhandler alt inden for lagerinventar, fx pallereoler, lagerreoler, vogne og løfteudstyr. De var allerede gået i gang med e-mail marketing og havde samlet en liste med ca. 9.000 abonnenter gennem passiv indsamling af e-mailadresser. Udfordringen var dog, at de ikke brugte dem aktivt, hvilket resulterede i, at disse leads blev kolde. 

HHL havde ingen erfaring med e-mail marketing og søgte derfor hjælp hos Conversio til at opvarme deres gamle liste samt oprettelse af e-mailflows, så både nye og eksisterende ikke blev tabt, men i stedet konverteret.

Første step var at opvarme modtagerlisten

For at opvarme modtagerlisten opdelte vi den i puljer à 1000 for at kunne analysere deres adfærd i mindre grupper. Dette gjorde vi for ikke at beskadige HHL’s nye sending-domæne samt IP-adresse. Havde vi sendt mails til alle modtagere på én gang, kunne dette resultere i, at vores mails ville ende i SPAM-mappen.

Da HHL henvender sig til B2B-virksomheder, er kunderejsen lang. Derfor blev der også udarbejdet et velkomstflow, som fortalte omkring deres værdier samt produkter for at opvarme og aktivere modtagerne. Derefter opsatte vi adfærdsflows, som forladt kurv og browser abandoned-flow m.m, for at ramme kunderne på de rigtige tidspunkter samt stadie i deres kunderejse. 

Udover dette håndterer vi også deres kampagne-mails og 2 udsendelser i måneden. Her udarbejdede vi i samarbejde med HHL en content-plan, hvor vi efterfølgende har opsat e-mail-indholdet.

HHL’s e-mailtransformation har givet et stort afkast fra dag 1

På bare 4 måneder har HHL’s arbejde med e-mail marketing allerede givet store afkast. 38 % af den totale trafik og 16,8 % af totalomsætningen kommer nu fra e-mail marketing — og de opsatte flows og de første 5 udsendte kampagnemails omsatte for et 6-cifret beløb.

"Hos Hans Høj er vi meget positive over den gode effekt af e-mailmarkedsføring. Vi har kun set begyndelsen til, hvad vi forventer bliver en meget stor del af vores markedsføring i fremtiden."
Hans Høj
Indehaver, Hans Høj Lagerinventar A/S
teamet bag
Johannes Helleland
Signe Jelsdal
Frederik Nørgaard
Lasse Meldgaard
Thomas Boddum Bjerregaard
Andreas Faaborg
Johannes Helleland
Client Director, Partner
Skal vi også lære din forretning at kende?
Udfyld formularen nedenfor, så vi kan indlede en dialog for at afdække, om vi sammen kan flytte din forretning.
Dejligt, at vi må lære dig at kende - vi kontakter dig inden længe
Noget gik galt ved indsendelsen - prøv igen