Conversio

Hans Høj Lagerinventar

Med en stærk position i Danmark, var det på tide for HHL at se mod nye markeder. Lav volumen og komplekse kunderejser skabte dog udfordringer i udlandet. Men med hjælp fra en ny Google Ads-strategi fra Conversio opnåede HHL omsætningsrekorder på tværs af alle markeder.

 


Vores resultater


  • 69%

    Omsætningsvækst i juni 2024

  • 108%

    Omsætningsvækst i juli 2024

Hans Høj Lagerinventar

I 1992 startede Hans Høj en virksomhed der i dag udvikler, importerer og sælger lagerinventar i Danmark, Tyskland, Sverige, Norge, Østrig, Polen og Holland.

 

www.hhl.dk

Udfordring

Mangelfuld data gjorde kampagner upræcise

På de udenlandske markeder med lavere volumen var Google Ads en udfordring for HHL. Manglen på data i deres Google Ads-konto gjorde det svært for algoritmen at skabe effektive kampagner, der sikrede profitabel annoncering. Og der er ingen grund til at bruge penge på annoncer, hvis de ikke skaber resultater.

 

Hans Høj kunne have smidt håndklædet i ringen og trukket forretningen hjem til Danmark. Men ligesom Conversio tror han på, at investering i fremtiden betaler sig.

 

Løsningen var at styrke algoritmen med en ny strategi, hvor mikrokonverteringer blev et nøgleelement. Vores specialister udviklede en optimeret Google Ads-tilgang, der har ført til bemærkelsesværdige resultater – og nu ser fremtiden lysere ud end nogensinde for HHL.

Løsning

Ny Google Ads-strategi optimerede algoritmen

For at optimere algoritmen valgte vi en ny og datadrevet strategi i Google Ads. Vores tilgang sikrede bedre performance gennem tre nøgleinitiativer.

 

Maksimering af algoritmens potentiale

Vi optimerede datagrundlaget, så algoritmen kunne arbejde mere effektivt. En grundig gennemgang af kontostruktur og datakvalitet gjorde det muligt at fjerne ineffektive kampagner og skabe en skarpere segmentering. Resultatet? Stærkere annonceperformance og bedre udnyttelse af budgettet.

 

Fokus på mikrokonverteringer

For at give algoritmen mere præcis feedback introducerede vi “Add to Cart” (ATC) som en primær konvertering. Ved at teste og justere ATC’s værdi dynamisk – baseret på forholdet mellem varer lagt i kurv og faktiske køb – kunne vi opsamle værdifulde data selv i perioder med lavere direkte salg. Den løbende finjustering sikrede, at vi altid målrettede annonceringen mod de mest købsparate kunder.

 

Markedsspecifik optimering

Vi tilpassede strategien til hvert marked for at ramme de rette kunder på det rette tidspunkt. På markeder med lavere volumen brugte vi en mere aggressiv budstrategi, mens vi i andre tilfælde fokuserede på smartere segmenteringsløsninger. Denne fleksible tilgang skabte målbare resultater på tværs af landegrænser.

 

  • 69%

    Omsætningsvækst

    i juni 2024

  • 108%

    Omsætningsvækst

    i juli 2024

Kompliceret kunderejse og dyr platform

Google Ads er en benhård platform, hvor hvert klik koster. For at sikre de bedste resultater for dine annoncekroner, kræver algoritmen et præcist og skræddersyet datagrundlag.

 

Køb af lagerinventar kræver ofte større investeringer, hvilket betyder, at kunderejsen er præget af en lang researchfase. Det stiller høje krav til kampagnerne, der skal ramme de rette købere, på det rette tidspunkt.

Milepæl for virksomheden

Omsætningsrekorder på alle markeder

Resultaterne taler for sig selv – vores indsats skabte imponerende vækst og satte nye rekorder. Især sommermånederne bød på en markant vækst sammenlignet med året før, med 69% omsætningsvækst i juni og 108% omsætningsvækst i juli i 2024.

 

Men vækst handler ikke kun om at øge omsætningen – det handler også om at investere budgettet klogt. Ved at optimere annoncebudgettet og sikre, at hver krone blev brugt effektivt, opnåede vi en betydelig forbedring af ROAS (Return on Ad Spend). I juni blev annoncebudgettet øget med 97.419 kr., og i juli blev der investeret yderligere 128.130 kr. – en målrettet indsats, der sikrede maksimal afkast.

 

De stærke resultater er et klart bevis på, at vores strategi ikke bare virkede – den skabte reel forretningsvækst og banede vejen for endnu større succes på tværs af markeder.

Conversio har gennem et tæt samarbejde hjulpet os med at øge vores synlighed på Google markant. Det har ført til en markant stigning i vores salg i Danmark, Tyskland, Østrig, Polen, Sverige, Norge og nu også Holland. Alt tyder på, at et fortsat tæt samarbejde vil føre til yderligere fremgang i salget.

Hans Høj

Indehaver, Hans Høj Lagerinventar A/S

Teamet bag


En case af

Johannes Helleland, Mathias Strand Nielsen, Lasse Meldgaard

Er vi det rette match?

Vi vil det bedste for dig, selv hvis det ikke er med os.

Conversio er ikke for alle langt fra. Vores kunder er ambitiøse e-handlere, der ønsker at tage deres forretning fra god til bedst og fra bedst til markedsledende.

Kontakt os

Quick fixes og hurtige resultater

Vi er et dårligt match, hvis jorden brænder under jer, og I ønsker quick fixes og hurtige resultater for at redde en synkende skude.

 

Vi hjælper gerne med at slukke ildebrande, men vores tilgang kræver tålmodighed, disciplin og is i maven.

"Vi skal bare have det billigste"

En billig løsning er ikke nødvendigvis en dårlig løsning. Men vi er et dårligt match, hvis pris er den primære faktor, I vælger bureau ud fra.

 

Vi er nemlig langt fra de billigste, men vi skaber resultater, der er investeringen værd.

Der er ingen product-market-fit for jeres produkter

Vi er ikke et match, hvis jeres marketingstrategi skal kompensere for et dårligt produkt.

 

Din vigtigste opgave som e-handler er at sælge produkter, der løser et reelt problem eller behov hos jeres kunder.

 

Vi kan desværre ikke trylle og tager jer ikke ind, hvis vi ikke tror på jeres produkt.

Profitabel vækst gennem langsigtede strategier

Vi er det perfekte match, hvis I forstår, at profitabel vækst kræver langsigtede strategier samt realistiske målsætninger og er klar til at dedikere minimum 3-12 måneder til at nå disse mål på en sund og rentabel måde.

Et tæt og langvarigt samarbejde

Vi er det perfekte match, hvis I ønsker et langvarigt og tæt samarbejde med jeres bureau.

 

I ser jeres bureau som en samarbejdspartner frem for en leverandør. Sammen fejrer vi vores sejre og bliver klogere af vores fejl.

Passion og høj faglighed

Vi er det perfekte match, hvis I sælger produkter, I er stolte af, og er passionerede omkring jeres kunder.

 

I er eksperter i jeres forretning og jeres kunders behov uden jeres indsigter bliver vores marketingindsats aldrig en succes.

Din rejse starter her

Mød dit nye e-commerce team

Har vores tilgang fanget din interesse? Så lad os tage en snak!

Vi tror på, at gode resultater starter med en god samtale – kontakt os, og lad os finde ud af, hvad der giver mening for din forretning.

Kontakt os