Sådan arbejder vi med SEO

Hos Conversio har vi den holdning, at gode organiske resultater skabes igennem kontinuerlige
optimeringer af både onsite og offsite SEO

Hos Conversio har vi den holdning, at gode organiske resultater skabes igennem kontinuerlige optimeringer af både onsite og offsite SEO. Derfor tilbyder vi som udgangspunkt kun SEO-forløb på minimum 6 måneder. Dette vil sikre et mere vedholdende resultat i den sidste ende.

Analyse er altafgørende for et succesfuldt SEO-forløb. Derfor starter et forløb hos Conversio altid med indledende analyser. De primære analyser er teknisk SEO-analyse, søgeordsidentifikation og linkanalyse.

 

SEO-analyse

SEO-analysen har til formål at identificere tekniske elementer på hjemmesiden, der forhindrer Googlebot i en optimal gennemgang af din hjemmeside. SEO-analysen er meget udførlig og giver anbefalinger til, hvordan eventuelle problemstillinger løses. Ved at arbejde med disse anbefalinger, skabes basen for den størst mulig værdi af de andre produkter SEO-forløbet indeholder.

 

Søgeordsidentifikation

Søgeordsidentifikationen har til formål at identificere værdifulde søgeord. Værdifulde søgeord er de, der ifølge data, giver den største værdi på bundlinjen. Søgeordsidentifikation indsamler en lang række søgeord. Søgeordene indsamles bl.a. fra Google AdWords, søgeord, der allerede opnås synlighed på, og konkurrenter. Til sidst udvælges der omkring 30 ord, der vurderes til at give størst værdi. Vurderingen er baseret på fx landingssider og omsætning igennem AdWords. De udvalgte søgeord er ligeledes dem, der bliver tracket på gennem hele forløbet.

Der modtages altid en søgeordsliste, hvor de udvalgte søgeord er markeret. Søgeordslisten indeholder samtidigt en lang række andre søgeord. Dette giver mulighed for, at du selv kan udvælge søgeord, der skal være i fokus. Det giver samtidig mulighed for, at du kan bruge søgeordslisten som inspiration, når du fx arbejder med content på din side.

Få en gratis SEO-analyse – bestil her

Linkanalyse

En kontinuerlig vækst af indgående links fra eksterne domæner er en af de vigtigste områder indenfor SEO. Derfor indeholder alle SEO-forløb hos Conversio linkbuilding. For at opnå den optimale værdi af linkbuilding, er det vigtigt at have et indblik i den nuværende linkprofil. Derfor foretages der altid en linkanalyse i den indledende fase. Linkanalysen giver et indblik i, hvilke type links der vil skabe den største værdi. Dette baseres fx på mængden og styrken af nuværende domæner, C-bloks, forholdet imellem do-follow/no-follow og anchors. Linkprofilen vurderes altid i forhold til konkurrenter, da dette giver det bedste billede af, hvad der skal til for at være konkurrencedygtige.

I de mindre pakker vil linkanalysen foretages internt. I de større pakker vil linkanalysen modtages som en rapport. Dette giver dig mulighed for en bedre forståelse af, hvordan din linkprofil bør opbygges.

 

Løbende arbejde

Det løbende arbejde, vi udfører, afhænger af, hvilken pakke du vælger. Som minimum vil der altid udføres linkbuilding og månedlige afrapporteringer. Afrapporteringerne er meget udførlige og analyserer på udvikling af søgeord, trafikdata og omsætningsdata. Dette fungerer ligeledes som overvågning, der kan identificere eventuelle udfordringer, der kræver handling.

I de større pakker vil der løbende komme anbefalinger til title tags og metabeskrivelser. Derudover vil der også skrives tekster til landingssider, hvis content er en del af den pakke, du vælger. I forbindelse med afrapporteringerne vil hjemmesiden scannes som Googlebot. Dette giver mulighed for løbende at identificere tekniske optimeringer på siden.

Få en snak med vores specialist – bestil en gratis SEO analyse

Bliv ringet op af os!

Bliv ringet op af vores Online Marketing Specialist, Tue Madsen, som har mere end 10 års erfaring med Online Marketing. Udfyld nedenstående.