E-handel

Produktpris benchmarks for Shopping-annoncører

Gobinesan Rajaratnam
Gobinesan Rajaratnam

Nye Google features

Google offentliggjorde tirsdag morgen flere nye features bl.a. inden for local selling, prissammenligning og en opdatering inden for Shopping. Men der var særligt én af nyhederne, vi hæftede os ved, og som vi ser store muligheder i, nemlig muligheden for at sammenligne priser i Google Shopping.

 

Produktpris benchmarks for Shopping-annoncører

Lige præcis denne nyhed har ligget lidt i kortene, eftersom det d. 14/2-17 blev et krav fra Googles side, at man skulle have et specifikt GTIN på sine produkter. Dette gør det nemt for Google at se, at det er præcis de samme produkter, der bliver sammenlignet priser på.

Google Shopping er en af de vigtigste kanaler for mange webshops, og det kan være fatalt for webshops, hvis de ikke er til stede på Google Shopping, da der kan være rigtig mange salg og omsætning at hente på platformen.

Alle de webshops der kører kampagner på Google Shopping, bliver i stand til at sammenligne deres priser med deres konkurrenters. Herefter kan annoncørerne så bruge den sammenlignende data, til at lave budjusteringer, så de byder mere for de produkter, hvor de er skarpe på prisen og mindre på produkter, hvor de ikke er konkurrencedygtige på prisen.

 

 

Ud over at annoncører kan bruge dataene til at lave budjusteringer, kan de også holde dataene op mod deres Google Ads-kontos performance og se, om udsving skyldes konkurrenters produktprisændringer, og dermed se om de har mulighed for at ændre deres produktpriser internt.

I Conversio håber vi, at den nye feature snart bliver lanceret i Danmark, så vi kan bruge den nye data til at optimere vores kunders konti ud fra.

 

Hvis du har spørgsmål til de nye features og hvad de kan gøre for din virksomhed, er du meget velkommen til at hive fat i os på +45 70 666 500 eller [email protected]

 

 

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende