Google Shopping

Nu kan du måloptimere dine Shopping-kampagner

Gobinesan Rajaratnam
Gobinesan Rajaratnam

Google vil gerne have endnu mere kontrol i Google Ads, og det sidste nye skud på stammen er automation i Shopping.

 

Ny generation af Shopping-kampagner

Google introducerede d. 3. maj 2018 måloptimerede Shopping-kampagner. Med den nye generation af Shopping-kampagner, giver du hele kontrollen til Googles automatisering og maskinlæring.

Med de måloptimerede Shopping-kampagner kombineres dit eksisterende produktfeed og dine aktiver med Googles maskinlæring for at vise forskellige annoncer på flere netværk. Googles system trækker fra dit produktfeed og tester forskellige kombinationer af billedet og den tekst, du angiver. Så bliver dine mest relevante annoncer vist på alle Googles netværk, der omfatter Søgenetværket, Displaynetværket, YouTube og Gmail. Derudover automatiserer Google annonceplacering og budgivning for at opnå maksimal konverteringsværdi inden for dit budget.

Måloptimerede Shopping-kampagner

Google bruger signaler, som eksempelvis sammenhæng og hensigt, når kampagnerne skal optimeres. Vælger du den nye type, vil kampagnen automatisk være op sat til måloptimering, hvad enten det er maksimering af konverteringsværdi eller maksimering af konverteringsværdi til et bestemt ROAS. Google vil så bruge deres maskinlæring til at forudsige sandsynligheden for, at søgetermen fører til en konvertering.

Ny generation af Shopping-kampagner

For at bruge den nye type kampagne skal du kun bruge ét feed, én kampagne, ét remarketing-tag, og så skal du flytte alle dine produkter ind i den nye måloptimerede kampagne-type. Altså skulle du blive fri for at håndtere separate Shopping og displayremarketing-kampagner.

Google siger, at den nye type Shopping-kampagne tilbyder en fuldt automatiseret løsning til at skaffe salg og få flere kunder.

Du kan stadig vælge at bruge de manuelle Shopping-kampagner, du er vant til – hvor du altså selv bevarer kontrollen. Den nye type Shopping-kampagner er fuldt automatiserede med det formål at skaffe salg og nå ud til mange brugere. Her vil du altså ikke rigtigt have noget at skulle have sagt.

Før du kan oprette en Shopping-kampagne, der er måloptimeret, skal du opsætte konverteringssporing med transaktionsspecifikke værdier, og du skal have haft mindst 20 konverteringer over de sidste 45 dage på dine eksisterende Shopping-kampagner.

Derudover skal du også have føjet et globalt websitetag til dit website og have en remarketingliste, hvor der er mindst 100 aktive brugere knyttet til din konto. Dette vil nemlig gøre det muligt for dine annoncer at blive brugt til dynamisk remarketing.

Så skal du bare gøre op med dig selv, om du tør give slip på tøjlerne og lade Google tage over.

 

Har du spørgsmål til opsætning i din Shopping-account, kan du som altid kontakte os på [email protected] eller +45 70 666 500.

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende