Produktnyheder

Nu kan du lave Dynamiske Annoncer på LinkedIn – Personaliserede annoncer til din målgruppe

Gobinesan Rajaratnam
Gobinesan Rajaratnam

Det er vigtigere end nogensinde før at lave personaliserede annoncer og indhold til din målgruppe, for at opretholde målgruppens interesse for din virksomhed.

Den 10. september 2018 kunne LinkedIn glædeligt annoncere, at deres dynamiske annoncer nu ligger tilgængeligt i Campaign Manager. Dette gør det nemmere end tidligere at sende personaliserede annoncer og indhold til din primære målgruppe på tværs af LinkedIns skrivebordsoplevelser.

Annonceværktøjer i selvbetjening

For at gøre det nemmere for online marketing ansatte har LinkedIn Marketing Solutions gjort alle annonceværktøjer tilgængelige i selvbetjeningen. På denne måde kan din virksomhed nå jeres markedsføringsmål ved at benytte LinkedIns annonceringsværktøjer. De dynamiske annoncer er det nyeste annonceenhed, der er tilgængelig på selvbetjeningsbasis.

Øget synlighed og dybere målgrupperelationer

Dynamiske annoncer skaber ikke blot øget synlighed for din virksomhed på LinkedIn. De skaber også dybere og tættere relationer med din målgruppe gennem mindeværdige, personaliserede oplevelser.

Virksomhederne Procore Technologies og Vistage har allerede benyttet sig af LinkedIn’s dynamiske annoncer. Resultaterne her viser, at virksomhedernes click-through rate steg to gange så meget som på de traditionelle display annoncer.

Med dynamiske annoncer kan du:

  1. Komme tættere på din målgruppe
    Med de dynamiske annoncer er det muligt automatisk at tilpasse dine annoncer med de offentlige tilgængelige oplysninger såsom; navn, virksomhed, jobstilling etc. fra LinkedIn’s medlemsprofiler. På denne måde kan din virksomhed fange målgruppens opmærksomhed på en måde, der ikke er muligt med almindelige standardvisningsannoncer.
  2. Personaliser kreativ i skala
    Med dynamiske annoncer er personalisering af annoncer mere simpel end nogensinde før. Kreer din annonce og tilføj en kopi, hvorefter LinkedIn tager sig af resten ved at tilpasse dine kampagner til de personer, du ønsker at målrette mod. Ved de dynamiske annoncer er det muligt at vælge templates, der er lavet på forhånd, som automatisk kan oversætte dine annoncer til det sprog, dine kunder taler.
  3. Opnå virksomhedens mål online
    De dynamiske annoncer følger alle faser i målgruppens købsrejse for lettere at nå din virksomheds mål. Med ”Følger annoncer” kan du udvide din målgruppe, samt få flere følgere til din virksomhedsprofil eller Showcase på Linkedin og hermed få opbygget et fællesskab. Med ”Spotlight annoncer” har du mulighed for at overføre trafik og konverteringer til din hjemmeside eller landingsside ved at præsentere dine produkter, services, nyhedsbreve etc. med call-to-action rettet mod din målgruppe.

Måder du kan bruge dynamiske annoncer

Skab brand awareness
Gennem ”Følger Annoncer” kan du udvide din målgruppe, samt få flere følgere til din virksomhedsprofil eller Showcase på Linkedin.

Overfør trafik og konverteringer
Du kan overføre trafikkonverteringerne til din hjemmeside eller landingsside ved brugen af ”Spotlight Annoncer” ved at præsentere dine produkter, services, nyhedsbreve etc. med call-to-action rettet mod din målgruppe.

Genere Leads
Med ”Content Annoncer” kan du genere leads, når dine medlemmer downloader dit content enten direkte i Campaign Manager, eller sender dem til din marketingautomatiseringsværktøj eller CRM.

Sådan kommer du i gang:

  1. Mål for din kampagne
    Find ud af, hvilke kundeemner du ønsker at opbygge relationer med gennem de personlige, dynamiske annoncer. Det er muligt at bruge LinkedIn’s forebyggede templates til opbygningen af selve annoncen. Hver annonce indsamler automatisk profildata fra enkelte personer fra din målgruppe, så du hurtigt kan skalere dine kampagner.
  2. Opbyg de dynamiske annoncer baseret på dine mål
    Ved opbyggelsen af en dynamisk annonce har du flere formater, du kan vælge imellem. Hvis du ønsker at udvide din målgruppe og få flere relationer til din virksomhedsprofil eller Showcase, kan du bruge værktøjet ”Følger Annoncer”. Med ”Spotlight Annoncer” har du mulighed for at øge trafikken på din hjemmeside eller landingsside. Hvis du ønsker at genere leads, skal du bruge ”Content annoncer” for øjeblikkeligt at få kundeemner, når den downloads.
  3. Mål og optimer på dine resultater
    Under Kampagneadministrator kan du få direkte adgang til rapporteringen, hvor det er muligt at evaluere kampagnes ydeevne. Test forskellige annoncer med dynamiske annoncer for at se, hvilken annonce der fungerer for din virksomhed.

Ved Conversio glæder vi os til at teste LinkedIn’s dynamiske annoncer i samarbejde med vores kunder, så vi sammen kan realisere opstillede ønsker og mål.

Hvis du har nogle spørgsmål til dynamiske annoncer på LinkedIn, er du altid velkommen til at kontakte os på telefon +45 70 666 500 eller på mail [email protected] for at høre mere.

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende