Nykilde.dk

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Nykilde
  • Lundbæksvej 11
  • 4200 Slagelse
  • https://nykilde.dk
Kategorier
  • SEO

Nykilde.dk er en special-planteskole inden for produktion og salg af blomsterfrø.

Denne special-planteskole har haft mere end 40 års beskæftigelse med produktion og salg af blomsterfrø samt erosionskontrol, jordstabilisering, vandvegetation og mange andre produkter. De er et firma, som ikke er bange for at få fingrene beskidte – bogstavelig talt – da de elsker at finde på nye teknikker og opfinde nye servicer og produkter. De er nogle rigtige Ole Opfindere i gummistøvler med grønne fingre, som går ind for smarte og praktiske løsninger til den grønne sektor. De har produktioner i udlandet såsom Slovakiet, Nordtyskland og Holland samt samarbejde i Norge og Finland. Nykilde er sandelig i samarbejde med naturen.

  • 0%
    Stigning
    I organisk trafik
  • 0%
    Stigning
    I organiske brugere
  • 0%
    Stigning
    I organiske transaktioner
  • 0%
    Stigning
    I organisk omsætning

Når frøet skal spire

At være en nichepræget virksomhed kan have sine fordele og ulemper. Man er en af de få, som er specialiseret indenfor et område, men der er ikke mange, som gør brug af ens ydelser, eftersom ens produkter er komplekse for den almene forbruger. Det at være nichepræget gør også, at ens servicer kan være ret dyre løsninger, som derfor kan være svære at sælge. Endnu værre er det, når man kun har højsæson på nogle få måneder. Nykilde.dks cyklus minder om en orkidés – deres omsætning er i blomst i et kort tidsrum og står derefter ubemærket hen. For denne virksomhed er det uhyre vigtigt, at de tjener godt i deres højsæson, som er april og maj. Derfor skal forberedelsen til såningen ske tidligt og det skal gerne være velovervejet. Nykilde.dk kom til os for at få den rette hjælp og forberedelse, så de kunne stå i blomst, når det virkelig gjaldt.

Vi startede først med at så frøet, eller i en mere bogstavelig tone så startede vi SEO-forløbet med en række analyser heriblandt tekniske analyser og søgeordsidentifikation. Denne data er vigtigt for, hvordan frøet skal spire og hvorledes hele vores samarbejde vil bære frugt i sidste ende. Man skal lidt se det som gødningen til spiringsprocessen og hvis det ikke er godt og af høj kvalitet, vil spiringen være utrolig langsom, hvis ikke ikkeeksisterende. Det er igennem disse analyser, at vi danner fundamentet for, hvor vi vil skubbe kunden hen for at kunne opnå en forbedret eksponering.

Planen blev hurtigt lagt fra vores side og Nykilde var åbne for idéerne til forbedring. Efter de indledende analyser begyndte vi vores første optimering med title tags og metabeskrivelser til alle af deres kategorisider. Dette er en god start, da ens hjemmeside gerne skal være synlig ved de rigtige søgeordssøgninger på diverse søgemaskiner, og dermed opnå en bedre eksponering i den organiske trafik. VI skulle også gerne have brugerne til at blive på siden. Dette gjorde vi med informerende og værdifuld content til de vigtigste landingssider. Her havde vi blandt andet fokus på at optimere søgeordene i tekstindholdet samt at omskrive de meget tekniske sider, så det kunne blive forståeligt og velkommende for den almene forbruger.

  • Keyword: "Rullegræs"
    #28 #1
  • Keyword: "Sedummåtter"
    #5 #1
  • Keyword: "Græsfrø"
    #11 #2

I samarbejde med naturen, i samarbejde med Conversio ApS

Nykildes slogan lyder ”I samarbejde med naturen” og vi ønskede at få et lige så tæt samarbejde med dem. Et godt samarbejde giver bedre og hurtigere resultater, hvilket vi har lært fra vores tidligere erfaringer. Og det må vi sige, at det sandelig gjorde. Det lykkedes os i år (2018) at overgå årsomsætningen allerede i højsæsonen, altså fra april-maj. Det vil sige, at vi fik tjent årsomsætningen ind på 2 måneder, så Nykilde ikke stod bekymret tilbage ved efteråret og vinteren, som er de mere langsommelige sæsoner.

På de tre måneder, hvor Nykilde havde højsæson, fik vi sammenlignet med forrige år (2017) en organisk stigning i både trafik, brugere, transaktioner og omsætning. Vi taler ikke bare om en lille stigning. Både organisk trafik og antallet af organiske bruger steg med 61%, mens transaktioner steg med 85% og den samlede omsætning havde en stigning på hele 118%. Dette er markant gode resultater for en så nichepræget branche med så kort tidsrum til at tjene sin omsætning ind.

Derudover fik vi også forbedret mange af placeringerne på udvalgte søgeord, som, vi mente, var relevante for Nykilde at spille på. I kan fx se i dette indlæg, hvordan de gik fra en 28. plads på søgeordet ”rullegræs” til at være på 1. plads, hvor ”sedummåtter” gik fra 5. til 1. og ”græsfrø” listede sig op fra en 11. til 2. plads.

Man høster, som man sår

Som det gamle ordsprog siger, ”man høster, som man sår” og man må sige, at Nykilde har høstet guldet denne sæson. Først og fremmest fik de tjent deres årsomsætning ind på ganske få måneder, så de ikke skulle bekymre sig om det stille efterår og vinter. Samtidig fik de store stigninger på de helt rigtige parametre, hvilket skete på baggrund af vores forbedringer af deres SEO. Vores title tags og metabeskrivelser samt forbedret content gjorde dem mere synlige online og deres mere forståelige content gjorde, at brugerne ville blive hængende i længere tid. Alle disse forbedringer var med til at skabe vækst, hvor både den organiske trafik og antallet af brugere blev øget med 61%, transaktioner på hele 85% og omsætningen på 118%. Samtidig forbedrede de deres placeringer på flere af vores udvalgte søgeord, som I også kan se her i blogindlægget.

At disse forbedringer og stigninger kunne ske, var på grund af den kvalitet af frø, vi såede sammen. Det vil sige, fordi de gav os muligheden for at forbedre title tags, metabeskrivelser og content på den måde, vi mente ville være bedst på baggrund af vores forskellige analyser. De blev derfor mere synlige og fik dermed en bedre eksponering, som alt i alt resulterede i dette guld af en høst. Tillid må her være et nøgleord. At de havde tillid til vores arbejde og idéer gjorde udslaget, samtidig med vi havde tillid til, at de gerne ville inkorporere disse og være åbne for dem. Ordsproget har aldrig været mere sandt end nu: ”Man høster, som man sår”. Vi såede kvalitet sammen, derfor høster vi også guld på grund af dette samarbejde.

  • Keyword: "Rullegræs"
    #28 #1
  • Keyword: "Sedummåtter"
    #5 #1
  • Keyword: "Græsfrø"
    #11 #2

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende