B2C

Nordisk storkøkken

Den sønderjyske webshop Nordisk Storkøkken har på bare et halvt år opnået større vækst og større kundebevidsthed gennem Google Ads efter en omlægning af deres online markedsføring.
______

Stigning på 94 % i omsætning det første halvår

Nordisk Storkøkken er en webshop, der leverer produkter til kantiner og storkøkkener i hele Danmark, hvor de ønskede en optimering af deres online marketingsføring. Gennem arbejde med Google Ads lykkedes det at få stor indflydelse på Nordisk Storkøkkens omsætning og transaktioner.

Prisen pr. transaktion blev sænket med 51,62 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode i 2016. Det betød, at deres Google Ads-budget faldt med 7,35 % i samme periode, og at prisen pr. klik blev sænket med 17,49 %. Samtidig blev der foretaget hele 87,27 % flere Google Ads-transaktioner, hvilket resulterede i, at Google Ads-faktoren steg med 80,22 % i perioden. Efter arbejdet med Google Ads steg den totale omsætning med 94,02 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med året før.

0%
Fald
I pris pr. Google Ads transaktion
0%
Fald
I Google Ads-budgettet
0%
Fald
I pris pr. klik
0%
Stigning
I Google Ads-transaktioner
0%
Stigning
I Google Ads-faktor
Organisk trafik
______

Succes kom med omstrukturering og tracking

Nordisk Storkøkken er et online køkkenfirma, som leverer produkter direkte fra fabrikkerne til kunderne og sparer kunderne et dyrt mellemled. Dette gav Nordisk Storkøkken stor potentiale til digitalt vækst, hvor deres markedsføring blot skulle fintunes. Derfor var målsætningen, at hele Nordisk Storkøkkens Google Ads-konto skulle omstruktureres, og kundeadfærden anskueliggøres med en ny opsætning af tracking i Analytics.

Det har betydet rigtig meget for min omsætning. Jeg sparer flere tusind kroner hver måned på markedsføring, men uden at jeg selv skal bekymre mig om noget. Det betyder, at mine søgninger bliver bedre, og at kunder nemmere kan finde mig. Så min omsætning er helt klart steget.
Steffan Helms
Ejer af Nordisk Storkøkken
______

Gode resultater med målrettede kampagner

For at udarbejde en stærkere online markedsføring krævede det et kig på hjemmesidens data for at kunne få indsigt i kundeadfærden, så der kunne skabes optimale og målrettet kampagner. Dernæst skulle der også undersøge, hvordan den digitale kunderejse udspillede sig på den givne hjemmeside. Da købene ved Nordisk Storkøkken ikke var impulsive, blev der gjort brug af Remarketingkampagner, så annonceringen rettede sig mod de kunder, der tidligere har købt for større summer i webshoppen.

Med de mere målrettede kampagner oplevede Nordisk Storkøkken gode resultater med deres markedsføring. Med i alt 11 nye kampagner, heriblandt Remarketingkampanger samt omstrukturering af Google Ads og genopsætning af tracking i Analytics, har Nordisk Storkøkken opnået fald og stigninger de helt rette steder.

______

Positiv udvikling med ny markedsføring

Allerede fra starten oplevede Nordisk Storkøkken en rivende udvikling efter omstruktureringen af Google Ads og ved at forstå kundeadfærden på webshoppen. Efter bare et halvt år var det lykkedes den sønderjyske virksomhed at opnå vækst i trafik og transaktioner samt øge omsætningen betydeligt.

Strategi med succes

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op