Nordisk Storkøkken

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Nordisk Storkøkken
  • Ryes Møllevej 30
  • 6100 Haderslev
  • https://nordiskstorkokken.dk/
Kategorier
  • AdWords

Nordisk Storkøkken er en webshop med hovedsæde i Sønderjylland. De leverer produkter til kantiner og storkøkkener i hele Danmark.

Ejeren Steffan Helms’ vigtigste mission er at være der for sine kunder før, under og især efter købet for at levere en god og personlig service. Det moderne køkkenfirma kører alt online og har således intet lager. I stedet sender de deres produkter direkte fra fabrikkerne til kunderne og sparer dermed kunderne for et fordyrende mellemled. På den måde kan Nordisk Storkøkken nemlig koncentrere sig om at yde den bedste service for sine kunder.

Steffan Helms overtog Nordisk Storkøkken fra to tidligere partnere, hvoraf den ene partner havde erfaring med online markedsføring. Steffan havde derfor også den opfattelse, at hans Google Ads stadig fungerede, som den skulle efter overtagelsen. Da Conversio kontaktede ham, kunne vi dog gøre klart for ham, at hans online markedsføring manglede pleje, og at der kunne laves flere værdifulde tiltag for at optimere hans setup.

  • 0%
    Fald
    I pris pr. Google Ads transaktion
  • 0%
    Fald
    I Google Ads-budgettet
  • 0%
    Fald
    I pris pr. klik
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-transaktioner
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-faktor

Indledende undersøgelser

Fokus på værdifuld indsigt

Med udgangspunkt i analysen og kundens behov og ønsker satte vi sammen med dem nogle målsætninger for deres online markedsføring. Først og fremmest skulle der laves en bedre, overordnet struktur, så man nemmere kunne manøvrere rundt i kontoen samt optimere hurtigere. Dernæst skulle det sikres, at kunden kunne få større indsigt i udviklingen for deres online aktiviteter. I forhold til bundlinjen skulle forbruget skrues ned, og samtidig skulle omsætningen stige. Kort sagt skulle bundlinjen gøres bedre.

Afdækning af potentiale og muligheder

Vi startede derfor med at omstrukturere hele Nordisk Storkøkkens Google Ads konto, som manglede en ansigtsløftning.

Derudover fik vi styr på opsætningen af tracking i Analytics, så vi kunne bruge de uvurderlige data ift. kundeadfærd, der ligger derinde. Det gav mulighed for en helt ny indsigt, som ikke tidligere var blevet udnyttet. Vi erfarede blandt andet, at Nordisk Storkøkkens kunder har en lang konverteringstid.

Dataene viste, at over 45 % af alle købene på siden bliver lavet efter en betænkningstid på 30+ dage, hvorimod de større ordrer oftest har en betænkningstid på 60 – 90 dage.

Vi erfarede også, at besøgende ofte klikker sig ind på webshoppen op til flere gange, før de foretager et køb. Yderligere bruger tidligere kunder langt større summer i webshoppen i modsætning til førstegangskøberne.

Steffan Helms
Ejer af Nordisk Storkøkken
Certificeret i
Google AdWords logo Google Analytics logo

"Conversio var forståelige, tålmodige og overbevisende. De sagde: ”Giv os 3 måneder til at bevise, hvad vi kan, og så kan vi tage den derfra.” Jeg var 100 % overbevist efter de 3 måneder!"

Målrettede kampagner tilpasset den specifikke kundeadfærd

Ovenstående data var med til at give os indsigt i den unikke kundeadfærd og var det grundlæggende udgangspunkt for vores arbejde med kampagnerne. Produkterne i webshoppen har en høj værdi, og for mange kunder er der derfor også en større risiko forbundet med købet. Kampagner med tilbud, gratis fragt mm. ville derfor ikke være det afgørende element for et køb i denne webshop, da vi ud fra dataene kunne se, at købene ikke var impulsive.

Vi så derfor et potentiale i Remarketingkampagner, hvor vi kunne målrette annonceringen mod tidligere kunder, som jo netop var dem, der købte for større summer i webshoppen. Der findes ikke en standardløsning for, hvordan kampagner udarbejdes.

Derimod er de skræddersyet til de enkelte kundegrupper ud fra den komplekse data, vi kontinuerligt indsamler og behandler.

Vi udvidede Nordisk Storkøkkens Google Ads med i alt 11 nye kampagner, heriblandt Remarketingkampagner. Vi startede med at oprette almindelige bannerannoncer målrettet forskellige segmenter, inklusiv forskellige remarketing målgrupper. Dette gjorde vi for at kunne fange de forskellige målgrupper på forskellige tidspunkter.

Vi oprettede også en Google displaykampagne rettet mod Lookalike audience. Dette gjorde vi for at finde endnu flere potentielle kunder, således kunne vi vækste kundens webshop yderligere.

Citat

"Det var en stor rodebutik inde i Google Analytics, hvor Conversio satte det hele i system. Nu kan vi analysere og sige: ‘Godt, hvad er det egentligt, folk søger efter? Hvordan er det, folk handler?’ Nu kan vi se det, fordi rodet er væk."

Steffan Helms
Ejer af Nordisk Storkøkken

Resultater

Arbejdet med Google Ads fik indflydelse på omsætningen

Nordisk Storkøkken fik langt mere ud af deres investeringer i online markedsføring, især Google Ads, efter de indledte et samarbejde med Conversio. Dette kan bl.a. ses ved, at de fik et større afkast af deres investeringer, men omkostningerne blev samtidig lavere.

Dette kunne lade sig gøre, da vi bl.a. var i stand til at sænke prisen pr. transaktion med 51,62% i det første halvår af 2017 sammenlignet med samme periode i 2016. Det betød, at deres Google Ads budget faldt med 7,35 % i samme periode, og at prisen pr. klik blev sænket med 17,49 %.

Samtidig blev der foretaget hele 87,27 % flere Google Adstransaktioner, hvilket resulterede i, at Google Adsfaktoren steg med 80,22 % i perioden.

Efter arbejdet med Google Ads steg kundens totale omsætning med 94,02 % i det første halvår af 2017 sammenlignet med året før.

Tæt samarbejde var vejen til kundens succes

Succesen skyldes mest af alt en rekonstruktion af kontoen, samt at vi kontinuerligt har arbejdet med at optimere kontoen ved aktivt at anvende data og indsigt. Vi har under hele samarbejdet haft en god og åben dialog med kunden om forventninger og ønsker, og kunden har været lydhør overfor vores anbefalinger til, hvordan vi kunne indfri disse.

"Det har betydet rigtig meget for min omsætning. Jeg sparer flere tusind kroner hver måned på markedsføring, men uden at jeg selv skal bekymre mig om noget. Det betyder, at mine søgninger bliver bedre, og at kunder nemmere kan finde mig. Så min omsætning er helt klart steget."

Steffan Helms, ejer af Nordisk Storkøkkken
0%
Fald
I pris pr. transaktion
0%
Fald
I Google Ads-budgettet
0%
Fald
I pris pr. klik
0%
Stigning
I Google Ads-transaktioner
0%
Stigning
I Google Ads-faktoren

"De følger op en gang i måneden med en rapport og forklarer, hvad der sker i rapporten. Conversio er god til at holde kunden i hånden hele vejen - de er med fra start til slut. Det har betydet, at jeg er hands off. Jeg skal ikke koncentrere mig om Google Ads eller markedsføring længere. Conversio peger ud, hvad der er vigtigt, og hvad der skal gøres. Nu kører det bare. Nu skal jeg koncentrere mig om det, jeg er god til."

Steffan Helms, ejer af Nordisk Storkøkken

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende