Stigning på 166 % i omsætning på et år
Kropsform.dk leverer produkter til kropsvelvære, og webshoppen manglede pleje i form af synlighed på det digitale marked. Ved at arbejde intensivt med Google Ads lykkedes det at influere bl.a. Kropsform.dk’s omsætning, impressions og transaktioner.
Med en stigning på 3 % i budget fra 2016 til 2017 har Kropsform.dk opnået en stigning i sin Google Ads-omsætning på hele 166 %. Webshoppen er nu mere eksponeret for målgruppen og sammenlignet med året før, har Kropsform.dk øget sin visningsandel med 211 % – og sine klik med 106 %. Det intensive arbejde har fået deres tidligere gennemsnitlig Google Ads-faktor på 3 til at stige til næsten 8 – med måneder, hvor der har været tjent helt op til 13 kroner per investerede krone.
“Jeg blev henvist af Steffan fra Nordisk Storkøkken. Han havde, ligesom jeg selv, brændt fingrene før – men havde set resultater med Conversio. I bund og grund går min digitale markedsføring ud på ROI, og hos Conversio beviser de, at samarbejdet betaler sig.”

Større synlighed giver mere succes
Kropsform.dk leverer alt lige fra kosttilskud og personlig pleje til sportsudstyr og massageredskaber. Kropsform.dk havde potentiale og lå på et tilfredsstillende niveau på mange parametre, men de tjente blot i gennemsnit 3 kroner for hver brugte Google Ads-krone. Derfor var målsætningen, at Kropsform skulle øge konverteringsraten samt Google Ads-faktoren og dermed opnå vækst. Men hvordan arbejder man mere målrettet med Google Ads for at opnå større digital synlighed og vækst?
Målrettede annoncer gav gode resultater
En større online synlighed kræver, at Google Ads-kontoen, herunder kampagner, annoncegrupper og søgeord, optimeres. Med mere målrettede annoncer og remarketing gennem både Search og Shopping blev hjemmesiden videre eksponeret for den primære målgruppe, så den kunne tiltrække flere købedygtige brugere. Der blev udover Google Ads oprettet Bing-annoncer for at få maksimal eksponering. Det betyder altså en højere konverteringsrate med flere transaktioner og en pris pr. transaktion.
Vellykket optimeringsforløb og vækst
Det gik hurtigt med Kropsforms udvikling og synlighed på det digitale marked efter arbejdet med Google Ads. Efter et år var det lykkedes Kropsform.dk at opnå vækst i form af betydeligt større synlighed, øget omsætning samt impressions og transaktioner ved at blive eksponeret for den primære målgruppe. Resultaterne høster altså frugten af et godt og vellykket optimeringsarbejde.
Relaterede cases
Er du nysgerrig på hvem vi ellers har hjulpet?
Så tag et kig herunder.