Webshop

Kropsform

Webshoppen Kropsform har på bare ét år fået større synlighed på det digitale marked samt større vækst gennem Google Ads efter en øgning af shoppens konverteringsrate.
______

Stigning på 166 % i omsætning på et år

Kropsform.dk leverer produkter til kropsvelvære, og webshoppen manglede pleje i form af synlighed på det digitale marked. Ved at arbejde intensivt med Google Ads lykkedes det at influere bl.a. Kropsform.dk’s omsætning, impressions og transaktioner.

Med en stigning på 3 % i budget fra 2016 til 2017 har Kropsform.dk opnået en stigning i sin Google Ads-omsætning på hele 166 %. Webshoppen er nu mere eksponeret for målgruppen og sammenlignet med året før, har Kropsform.dk øget sin visningsandel med 211 % – og sine klik med 106 %. Det intensive arbejde har fået deres tidligere gennemsnitlig Google Ads-faktor på 3 til at stige til næsten 8 – med måneder, hvor der har været tjent helt op til 13 kroner per investerede krone.

0%
Stigning
I omsætning gennem Google Ads
0%
Fald
I pris pr. Google Ads-transaktion
0%
Stigning
I antal Google Ads-impressions
0%
Stigning
I antal Google Ads-transaktioner
0%
Stigning
I Google Ads-faktoren
Organisk trafik
______

Større synlighed giver mere succes

Kropsform.dk leverer alt lige fra kosttilskud og personlig pleje til sportsudstyr og massageredskaber. Kropsform.dk havde potentiale og lå på et tilfredsstillende niveau på mange parametre, men de tjente blot i gennemsnit 3 kroner for hver brugte Google Ads-krone. Derfor var målsætningen, at Kropsform skulle øge konverteringsraten samt Google Ads-faktoren og dermed opnå vækst. Men hvordan arbejder man mere målrettet med Google Ads for at opnå større digital synlighed og vækst?

Jeg blev henvist af Steffan fra Nordisk Storkøkken. Han havde, ligesom jeg selv, brændt fingrene før – men havde set resultater med Conversio. I bund og grund går min digitale markedsføring ud på ROI, og hos Conversio beviser de, at samarbejdet betaler sig.
Lasse Dressler
Ejer af Kropsform.dk
______

Målrettede annoncer gav gode resultater

En større online synlighed kræver, at Google Ads-kontoen, herunder kampagner, annoncegrupper og søgeord, optimeres. Med mere målrettede annoncer og remarketing gennem både Search og Shopping blev hjemmesiden videre eksponeret for den primære målgruppe, så den kunne tiltrække flere købedygtige brugere. Der blev udover Google Ads oprettet Bing-annoncer for at få maksimal eksponering. Det betyder altså en højere konverteringsrate med flere transaktioner og en pris pr. transaktion.

______

Vellykket optimeringsforløb og vækst

Det gik hurtigt med Kropsforms udvikling og synlighed på det digitale marked efter arbejdet med Google Ads. Efter et år var det lykkedes Kropsform.dk at opnå vækst i form af betydeligt større synlighed, øget omsætning samt impressions og transaktioner ved at blive eksponeret for den primære målgruppe. Resultaterne høster altså frugten af et godt og vellykket optimeringsarbejde.

Strategi med succes

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op