Kropsform.dk

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Kropsform.dk
  • Brundevej 11
  • 6230 Rødekro
  • https://www.kropsform.dk
Kategorier
  • AdWords

Kropsform.dk er stolt udbyder af kropsvelvære, og hos dem kan du finde alt til en sund og stærk krop.

Det gælder alt lige fra kosttilskud og personlig pleje til sportsudstyr. Deres slogan Ydre skønhed og indre velvære går igen i deres udvalg af produkter, og gør Kropsform.dk til stedet for den, der prioriterer krop og sind.

Tidligere havde kunden selv varetaget de digitale aktiviteter, men havde indset, at han ikke længere kunne følge med – tiden var der simpelthen ikke. Gennem sit netværk havde han hørt om Conversio, og han opsøgte os derfor til en snak om vores produkter og eventuelle tiltag, der kunne synliggøre Kropsform.dk endnu mere på det digitale marked. Efter en indledende dialog, hvor vi fik fastsat ønsker og mål, indgik Conversio og Kropsform.dk et samarbejde i februar 2017.

  • 0%
    Stigning
    I omsætning gennem Google Ads
  • 0%
    Fald
    I pris pr. Google Ads-transaktion
  • 0%
    Stigning
    I antal Google Ads-impressions
  • 0%
    Stigning
    I antal Google Ads-transaktioner
  • 0%
    Stigning
    I Google Ads-faktoren

Mål for forløbet

Kropsform.dk oplevede før, at shoppen ikke levede op til sit fulde potentiale. Selvom webshoppen egentlig lå på et tilfredsstillende niveau på mange parametre, tjente de kun i gennemsnit 3 kroner for hver brugte Google Ads-krone. Med viden om, at det kunne forbedres med en målrettet indsats i Google Ads og remarketing, blev det et mål for samarbejdet at øge konverteringsraten og Google Ads-faktoren – og dermed opnå vækst. Sammen identificerede vi konkrete KPI’er, der hjalp os med at målrette de individuelle indsatser. Tilkøb af den fulde produktportefølje gav os hertil råderum til at gå ind og virkelig gøre en forskel.

Lasse Dressler
Ejer af Kropsform.dk
Certificeret i
Google AdWords logo Google Analytics logo

”Jeg blev henvist af Steffan fra Nordisk Storkøkken. Han havde, ligesom jeg selv, brændt fingrene før – men havde set resultater med Conversio. I bund og grund går min digitale markedsføring ud på ROI, og hos Conversio beviser de, at samarbejdet betaler sig.”

Optimeringer

Imens det eksisterende Google Ads-budget hos Kropsform.dk var tilstrækkeligt, manglede der i større grad en målretning af annoncerne og generel optimering af kontoen. Vi arbejdede intensivt med at optimere den eksisterende Google Ads, så Kropsform.dk, med en stigning i budgettet på kun ca. 1000 kr./mdr., opnåede en (næsten) tredobling af sin Google Ads-omsætning. Vi fik skabt den struktur, som Google påskønner ved herunder at strukturere både kampagner, annoncegrupper og søgeord. For at optimere på budgettet, lavede vi desuden ændringer og optimeringer af samtlige indstillinger for på den måde at kunne styre, hvor pengene blev brugt – og sikre at de blev brugt de rigtige steder. Med mere målrettede annoncer og remarketing gennem både search og shopping, blev hjemmesiden videre eksponeret for den primære målgruppe, og den tiltrækker nu flere købedygtige brugere. Udover Google Ads oprettede vi ligeledes Bing-annoncer for at få maksimal eksponering. Det betyder altså en højere konverteringsrate med flere transaktioner og en pris pr. transaktion, der er mere end halveret med 115 kroner før og 51 kroner nu.

Efter opstart påbegyndte vi det hårde optimeringsarbejde, hvor vi ugentligt arbejder med kontoen, så vi fortsat kan sikre, at kontoen performer som den skal. Alle løsninger bliver foretaget med kunden i centrum, og vi tror på, at indsatsen kan være med til at løfte Kropsform.dk til næste niveau.

Resultater

Det seneste år har Kropsform.dk mærket effekten af den intensive indsats. Med en stigning på 3% i budget fra 2016 til 2017 har de opnået en stigning i sin Google Ads-omsætning på hele 166% – og det fremstår dermed tydeligt, at det ikke var et spørgsmål om budget, men derimod om en bedre fordeling af midler. Webshoppen er nu mere eksponeret for målgruppen og sammenlignet med året før, har Kropsform.dk øget sin visningsandel med 211% – og sine klik med 106%.

Samlet set gav indsatsen resultater, der kan både ses og mærkes. Samarbejdet har gjort, at forretningen allerede nu er ført videre til næste niveau, hvor en tidligere gennemsnitlig Google Ads-faktor på 3 er steget til næsten 8 – med måneder, hvor der har været tjent helt op til 13 kroner per investerede krone. Resultaterne høster altså frugten af et godt og vellykket optimeringsforløb.

0%
Stigning
I omsætning gennem Google Ads
0%
Fald
I pris pr. Google Ads-transaktion
0%
Stigning
I antal Google Ads-impressions
0%
Stigning
I antal Google Ads-transaktioner
0%
Stigning
I Google Ads-faktoren

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende