Frugtkurven

En omnichannel strategi hos Conversio har efter få års arbejde flyttet FrugtKurven fra zero til hero – og vi startede naturligvis med de lavthængende frugter.

Markedsledere i deres branche

FrugtKurven leverer frugtordninger til virksomheder i hele landet og har i forbindelse med COVID-19-krisen udvidet forretningen til også at omfatte levering af frugt til private. Virksomheden har i samarbejde med Conversio med stor succes fokuseret benhårdt på at skabe leads gennem synlighed online og digital branding.

De besluttede sig derfor for, at der skulle hjælp til, hvis FrugtKurven skulle kunne overhale alle deres konkurrenter inden om. De kontaktede Conversio, hvor målet var at vækste ved hjælp af online markedsføring. FrugtKurven skulle have flere nye kunder, flere og større ordrer, og de skulle være de største på markedet.

312%
Stigning
I Google Ads kliks
84%
Fald
I Google Ads CPC
643%
Stigning
I Google visninger
42%
Stigning
I organiske sidevisninger

“Vores samarbejde med Conversio har fra start været præget af aldrig at stille sig tilfreds med best practices, men kontinuerligt at arbejde mod styrkelse af alle aspekter af vores brand, site og til brugernes købsrejse. Alene kan man kun nå til en vis højde, men sammen har vi formået at tage FrugtKurven fra zero til Hero.”

- Lasse Dahlerup, Salgs- & Marketingchef hos FrugtKurven.dk

Begyndelsen med betalt annoncering på Google

Fokus var størst på Google Shopping, da dette ikke var noget, man tidligere havde benyttet, og man havde desuden problemer som en B2B virksomhed ved at få dette implementeret. Det skal lige siges, at vi her taler flere år tilbage, og at det i dag er nemmere at gøre brug af som B2B virksomhed.

Vi så hurtigt en stigning i trafik, og kunden oplevede endnu hurtigere denne effekt, da mange nye kunder kom til. Vores næste spørgsmål var så, hvordan vi kunne øge væksten endnu mere? For FrugtKurven eller Conversio var ikke i mål endnu!

Vi ville øge brand awareness for FrugtKurven og for at gøre det, skulle der nu to nye produkter til – nemlig Display Ads og YouTube Ads. Samtidig startede vi også Bing Ads op, hvilket betød, at vi var synlige på tværs af alle kanaler.

Denne strategi med en øget synlighed på tværs af alle Google Produkter og Bing gjorde hurtigt sit udslag. Inden for blot et år så vi en stigning i visninger på Google med 643,18% og et øget antal klik med 311,70%. På trods af de mange ekstra kliks og visninger formåede vi at sænke den gennemsnitlige CPC med 83,80%.

Man høster, hvad man sår

FrugtKurven har også opnået exceptionelt gode resultater i forbindelse med sit SEO-forløbet hos Conversio. De organiske sider pr. session steg bl.a. med hele 61,34%, deres organiske gennemsnitlige sessionsvarighed steg med 71,47%, og de organiske sidevisninger steg med godt og vel 42%. Resultaterne har gjort, at de nu er blevet meget mere synlige i søgeresultaterne, hvilket i sin tid var et af målene, da de indledte et samarbejde med Conversio.

Ovenstående resultater har fået dem fra placeringer på side 2 eller nederst på side 1 til topplaceringer på Google. Her giver gode anmeldelser fra kunderne dem en troværdig og anerkendende position som markedsleder på deres område.

Ærlig snak, nysgerrighed og god sparring har fået resultaterne til at ryge i vejret og har været med til at give virksomheden større dominans på markedet, end de førhen havde oplevet. FrugtKurven er en prominent virksomhed med en eksklusiv vækstrate, der ser ud til at fortsætte sin vej opad.

Kom i gang

Skal jeg også hjælpe dig videre?

Johannes Helleland
Client Director, Partner
Næste
case
Nykilde