Frugtkurven.dk | Læs om casen her | Conversio.dk

FrugtKurven.dk

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
FrugtKurven
Kategorier
  • SEM
  • SEO

Alle skal have ret til frisk frugt – også på arbejdspladsen. Dette budskab har FrugtKurven forsøgt at prædike og sprede siden 2000, hvor de begyndte med at pakke og levere håndpakkede frugtkurve og frugtkasser til adskillige virksomheder. Det hele gik lidt slag i slag, og der kom ordrer, der blev pakket frugt, men væksten ville ikke rigtigt stige, hvilket også skyldtes en øget konkurrence på markedet for frugtordninger.

De besluttede sig derfor for, at der skulle hjælp til, hvis FrugtKurven skulle kunne overhale alle deres konkurrenter inden om. De kontaktede Conversio, hvor målet var at vækste ved hjælp af online markedsføring. FrugtKurven skulle have flere nye kunder, flere og større ordrer, og de skulle være de største på markedet.

Første fase i arbejdet mellem FrugtKurven og Conversio var at få forventningsafstemt det hele, så der ikke ville opstå misforståelser, samt at tilliden allerede fra dag 1 var tilstede.

Produkterne, der skulle være med til at vækste FrugtKurven, var Google Ads, som der allerede blev brugt, men ikke optimalt. Hele hjemmesiden skulle optimeres efter SEO. Dette blev starten på en længere rejse, som kun gik én vej, nemlig op.

  • 0%
    Stigning
    Google Ads kliks
  • 0%
    Fald
    Google Ads CPC
  • 0%
    Stigning
    Google visninger
  • 0%
    Stigning
    Organiske gennemsnitlige sessionsvarighed
  • 0%
    Stigning
    Organiske sider pr. session
  • 0%
    Stigning
    Organiske sidevisninger

Begyndelsen med betalt annoncering på Google

Den gamle Google Ads konto fik en ordentlig overhaling, for at man på bedst mulig måde kunne få gang i den kanal. Her blev det hele løbet igennem, der blev optimeret i indstillinger, oprettet nye kampagner, annoncegrupper og annoncer med nye budskaber. Remarketing blev en integreret del af arbejdet, hvor vi i starten henvendte os meget direkte til de brugere, som tidligere havde besøgt Frugtkurven.dk.

 

 

 

Fokus var dog størst på Google Shopping, da dette ikke var noget, man tidligere havde benyttet, og man havde desuden problemer som en B2B virksomhed ved at få dette implementeret. Det skal lige siges, at vi her taler flere år tilbage, og at det i dag er nemmere at gøre brug af som B2B virksomhed. Men efter tre forsøg gik Google med til at vi måtte bruge det, og vi sikrede derfor FrugtKurven en stor konkurrencemæssig fordel i forhold til konkurrenterne, som stadig ikke var tilstede i Google Shopping.

Der er i tiden optimeret i alt, hvad der kan optimeres på i Shopping, hvilket har resulteret i, at FrugtKurven er totalt dominerende i de resultater. Se bare billedet her, som er en søgning efter ”firmafrugt”.

Vi så hurtigt en stigning i trafik, og kunden oplevede endnu hurtigere denne effekt, da mange nye kunder kom til. Vores næste spørgsmål var så, hvordan vi kunne øge væksten endnu mere? For FrugtKurven eller Conversio var ikke i mål endnu!

Vi ville øge brand awareness for FrugtKurven og for at gøre det, skulle der nu to nye produkter til – nemlig Display Ads og YouTube Ads. Samtidig startede vi også Bing Ads op, hvilket betød, at vi var synlige på tværs af alle kanaler.

Display Ads blev målrettet tidligere besøgende på hjemmesiden, men også folk, som minder om den målgruppe, blev ramt af vores annoncering. Vi målrettede også display annoncerne mod folk med specifikke interesser. Disse målgrupper blev der også gjort brug af ved YouTube annoncering. Men for at arbejde med det potentielt fulde potentiale ved YouTube, som er Danmarks næststørste søgemaskine, gjorde vi brug af tre forskellige annonceformer.

  • Bumper Ads som er 6 sekunders videoer som ikke kan skippes.
  • In-stream Ads som er længere videoer der kan skippes efter 5 sekunder.
  • In-stream Shopping Ads som er det samme som In-stream Ads, bare med produktbilleder i videoen, som fungerer som de gør i de almindelige søgeresultater.
Lasse Dahlerup
Salgs- & Marketingchef hos FrugtKurven.dk
Certificeret i
Google AdWords logo Google Analytics logo

”Vores samarbejde med Conversio har fra start været præget af aldrig at stille sig tilfreds med best practices, men kontinuerligt at arbejde mod styrkelse af alle aspekter af vores brand, site og til brugernes købsrejse. Alene kan man kun nå til en vis højde, men sammen har vi formået at tage FrugtKurven fra zero til Hero.”

Resultater ingen turde drømme om

Denne strategi med en øget synlighed på tværs af alle Google Produkter og Bing gjorde hurtigt sit udslag. Inden for blot et år så vi en stigning i visninger på Google med 643,18% og et øget antal klik med 311,70%. På trods af de mange ekstra kliks og visninger formåede vi at sænke den gennemsnitlige CPC med 83,80%.

De flotte resultater gav FrugtKurven og Conversio endnu mere blod på tanden, og nu var det ikke længere nok at være synlige på Google og Bing. Vi ville være markedsledende på tværs af alle kanaler, og derfor startede vi Facebook og LinkedIn op, så endnu flere i målgruppen ville blive eksponeret af vores markedsføring.

FrugtKurven vækstede i denne periode markant, og der blev travlt i butikken, mange nye ansigter blev ansat, og endnu flere kunder skulle nu have frugt.

Citat

”FrugtKurvens samarbejde med Conversio har taget os fra zero til hero og har sikret os pladsen som markedsleder. Samarbejdet har været udviklende, og vi udfordrer hele tiden hinanden for at opnå fælles og flotte resultater. En personlig og meget professionel oplevelse lige fra første møde med vores faste konsulent, deres mange områdeeksperter samt virksomhedens ånd og service til os som kunde af huset."

Lasse Dahlerup
Salgs- & Marketingchef hos FrugtKurven.dk

Man høster, hvad man sår

FrugtKurven har også opnået exceptionelt gode resultater i forbindelse med sit SEO-forløbet hos Conversio. De organiske sider pr. session steg bl.a. med hele 61,34%, deres organiske gennemsnitlige sessionsvarighed steg med 71,47%, og de organiske sidevisninger steg med godt og vel 42%. Resultaterne har gjort, at de nu er blevet meget mere synlige i søgeresultaterne, hvilket i sin tid var et af målene, da de indledte et samarbejde med Conversio.

Som et resultat af SEO-arbejdet opnåede FrugtKurven også gode placeringer på udvalgte, relevante søgeord. ’Firmafrugtordning’ havde en startplacering på en 5. plads på Google, men steg til en solid 1. plads efter vores arbejde. Andre søgeord som ’frugtordninger’, ’økologiske frugtkasser’ og ’frugtlevering’ har også placeret sig på en 1. plads ved hver sine søgninger efter at have været placeret længere nede, før disse sider blev søgeordsoptimeret.

Ovenstående resultater har fået dem fra placeringer på side 2 eller nederst på side 1 til topplaceringer på Google. Her giver gode anmeldelser fra kunderne dem en troværdig og anerkendende position som markedsleder på deres område.

Foruden de gode resultater i placeringerne og de organiske sider har der også været øget opmærksomhed på optimeringer på FrugtKurvens site, hvor speed og brugervenlighed har været to fokuspunkter, da et godt og hurtigt site giver glade og tilfredse kunder. På mobilenheder er hastighedsresultatet endt på 90 ud af 100, hvilket lægger i den rigtig gode ende. På desktop er den på 100, så der kan den ikke blive bedre. I takt med at hastigheden på sitet er steget, er der også blevet tilpasset andre ting, så brugervenligheden er blevet forøget. Den gode brugervenlighed gør det nemt for kunderne at klikke sig rundt på sitet, uden at de skal vente på loadende landingssider eller kigge på dårligt design.

Samarbejdet med Conversio har fået FrugtKurven til at trykke på speederen. Ærlig snak, nysgerrighed og god sparring har fået resultaterne til at ryge i vejret og har været med til at give virksomheden større dominans på markedet, end de førhen havde oplevet. FrugtKurven er en prominent virksomhed med en eksklusiv vækstrate, der ser ud til at fortsætte sin vej opad.

”Vi, hos FrugtKurven, havde ikke forestillet os, at sådanne massive stigninger og forbedringer var muligt. Via vores fælles indsats for at skabe kampagner, tekster og stræben efter markedsdominans er FrugtKurven blevet til den mest synlige på tværs af alle vores mange søgeord.”

Lasse Dahlerup

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende