Campingudstyr

Hvad kan et bureau som Conversio hjælpe dig med?
Læs herunder og bliv klogere.

Kunde
Campingudstyr.dk
  • Ubberudvej 121
  • 5491 Blommenslyst
  • https://www.campingudstyr.dk/
Kategorier
  • SEO

Campingudstyr.dk er en webshop med hovedsæde i Odense, der leverer alt indenfor campingudstyr og outdoor.

Det kompetente hold bag shoppen har drevet campingforretningen siden 1985, og de bestræber sig på at levere kvalitetsvarer til gode priser, hvor alle kan være med. Campingudstyr.dk sætter en stor ære i at tilbyde den bedste kundeservice. Derfor gør webshoppen det nemt og hurtigt for kunderne at bestille de ønskede varer direkte til døren. Ligeledes har alle deres medarbejdere en indgående viden om campinglivets glæder og strabadser, hvorfor de kan tilbyde kompetent rådgivning om valg af campingudstyr til både førstegangscampister og de mere erfarne campister.

  • 0%
    Stigning
    I organiske brugere
  • 0%
    Stigning
    I organiske transaktioner
  • 0%
    Stigning
    I organisk omsætning
  • 0%
    Stigning
    I organisk trafik

Udfordringen og det indledende forløb

Et SEO-forløb hos Conversio starter altid med udarbejdelsen af en række indledende analyser, da vi mener, at data er afgørende for et succesfuldt forløb for vores kunder.

Vi startede derfor med en indledende teknisk SEO-analyse, hvor vi gennemgik siden for tekniske optimeringsmuligheder. Her blev der blandt andet identificeret tekniske elementer, der kunne forhindre Googlebot i at lave en optimal gennemgang af siden, samt andre tekniske parametre, der svækkede sidens brugervenlighed. Ved at optimere på flere SEO-tekniske områder, fik Campingudstyr.dk et bedre fundament, og de kunne derved opnå en større værdi af vores løbende SEO-optimeringer.

Dernæst blev der foretaget en linkanalyse, der havde til formål at gennemgå kundens eksisterende linkprofil. Dette dannede grundlaget for en strategi for, hvordan der kunne opbygges en god linkprofil med potentiale til at skabe bedre synlighed. Shoppens eksisterende links blev gennemgået, så eventuelle skadelige links kunne fjernes. Herudover blev linkprofilen sammenlignet med kundens største konkurrenter, så vi kunne vurdere, hvor det var muligt at skabe forbedringer.

Dernæst foretog vi en søgeordsanalyse, der identificerede de søgeord med størst potentiale for at give værdi på kundens bundlinje. Disse søgeord kunne ligeledes anvendes som inspiration i udarbejdelsen af shoppens content.

Søgeordene blev identificeret ud fra følgende kriterier:

  • Produkter med høj omsætning
  • Søgeord, hvor det var realistisk at opnå en topplacering på
  • Søgeord, der havde vist stor succes igennem Google Ads
  • Konkurrenternes søgeord
  • Søgeord, der allerede havde en fornuftig placering
  • Søgeord, der allerede skabte organisk trafik

Der blev ligeledes udarbejdet en konkurrentanalyse, som havde til formål at identificere svagheder hos konkurrenterne, og hvor Campingudstyr.dk kunne optimere. Her blev der eksempelvis både kigget på sidens content, struktur og title tags.

  • Keyword: "Campingmøbler"
    #2 #1
  • Keyword: "Campingbord"
    #8 #1
  • Keyword: "Campingstol"
    #21 #1

Løbende arbejde

Under hele kundens SEO-forløb har vi arbejdet med forskellige tiltag for at forbedre den organiske trafik. Her har vi eksempelvis arbejdet med kundens linkbuilding, hvor vi havde fokus på at opbygge links, der var målrettet generiske søgeord og deres brand. Dette var med til at skabe et naturligt forhold af anchors, som på sigt gav os muligheden for at arbejde med mere specifikke søgeord og flere undersider. Dette har dannet grundlaget for en bedre synlighed på eksisterende søgeord, men også øget mængden af søgeord, hvorpå der opnås synlighed. Igennem hele forløbet har der ligeledes været fokus på at skabe en kontinuerlig vækst i antallet af indgående domæner, der linkede til Campingudstyr.dk.

Herudover har vi arbejdet med content til kategorisider samt title tags og metabeskrivelser. Dette var for at skabe mere power til generiske søgeord, men også for at skabe relevans omkring flere relevante søgeord. Dette har bl.a. betydet, at Campingudstyr.dk nu opnår synlighed på mere end 1.000 nye søgeord sammenlignet med forløbets start.

Campingudstyr.dk indledte med en af Conversios mindre SEO-pakker, men er i takt med deres vækst rykket op i en af vores større SEO-pakker. Hermed bygger vi hele tiden nye niveauer på, så vi kan skabe en kontinuerlig vækst i kundens organiske trafik.

Månedlige afrapporteringer
Igennem hele SEO-forløbet har vi udarbejdet månedlige afrapporteringer til kunden, for, at de hele tiden kunne følge med i deres performance. Afrapporteringerne er baseret på analyser af udvikling af søgeord, trafikdata og omsætningsdata. På den måde er kunden aldrig i tvivl om, hvad de får ud af deres investeringer. Herudover kan analyserne være med til at identificere eventuelle udfordringer, der kræver handling for at øge succesraten.

Resultater

Som et resultat af vores arbejde med SEO er Campingudstyr.dk blevet en dominerende faktor på kategorien campingmøbler. Samtidig har de opnået en massiv udvikling på udvalgte søgeord samt opnået en stigning på hele 68 % i organisk trafik over en periode på 6 måneder.

Campingudstyr.dk opnåede gode resultater i forbindelse med deres SEO-forløb, hvor deres antal af organiske brugere steg med hele 61 %, deres antal af organiske transaktioner steg med hele 55 % og deres organiske omsætning steg med 33 % – alt dette over en periode på 6 måneder.

I samme periode opnåede Campingudstyr.dk rigtig gode placeringer på udvalgte, relevante søgeord. På søgeordet ‘campingmøbler’ steg de eksempelvis fra en 2. plads til en 1. plads i Googles søgeresultater. Ligeledes steg de fra en 8. plads til en 1. plads på søgeordet ‘campingbord’, og sidst, men ikke mindst gik de helt fra en 21. plads til en 1. plads på søgeordet ‘campingstol’.

Succesen skyldes mest af alt vores kontinuerlige arbejde med at optimere kundens organiske trafik ved aktivt at anvende data og indsigt fra vores dybdegående analyser. Vi har under hele processen haft en god dialog med kunden om deres behov og ønsker, hvilket sikrede et tæt og succesfuldt samarbejde.

0%
Stigning
I organisk trafik
0%
Stigning
I organiske brugere
0%
Stigning
I organiske transaktioner
0%
Stigning
I organisk omsætning
  • Keyword: "Campingmøbler"
    #2 #1
  • Keyword: "Campingbord"
    #8 #1
  • Keyword: "Campingstol"
    #21 #1

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende