Stærkt fundament giver større værdi
Campingudstyr.dk har drevet deres campingforretning siden 1985, og de er derfor yderst erfarne inden for branchen. Der var dog udfordringer med en række af hjemmesidens tekniske områder, som forhindrede de gode resultater. Disse udfordringer blev imødekommet ved at optimere på flere SEO-tekniske områder, så Campingudstyr.dk fik et bedre fundament og kunne opnå en større værdi af de løbende SEO-optimeringer.
Dette bød på flotte resultater, hvor de bl.a. opnåede en stigning på 68% i organisk trafik samt en stigning i antallet af organiske brugere på 61%.
Skarpe analyser dannede grundlag for gode resultater
De forskellige analyser bestod bl.a. af linkanalyser, konkurrentanalyser, sideoptimeringer og udarbejdelse af content, der tilsammen havde opgaven at styrke hjemmesidens organiske trafik og synlighed i søgemaskinerne. der gennemgik de eksisterende links, så eventuelle skadelige links kunne fjernes.
Det løbende arbejde med søgeord, content samt title tags og metabeskrivelser resulterede i bedre synlighed på eksisterende søgeord og har ligeledes øget mængden af søgeord, hvorpå der kunne opnås synlighed igennem. Dette har betydet, at Campingudstyr nu opnår synlighed på mere end 1.000 nye søgeord sammenlignet med forløbets start.

Søgeord som erobrede 1. pladsen
I forbindelse med SEO-forløbet steg antallet af Campingudstyrs organiske brugere med hele 61 %, deres antal af organiske transaktioner steg med hele 55 % og deres organiske omsætning steg med 33 % – alt dette over en periode på 6 måneder.
I samme periode opnåede de rigtig gode placeringer på udvalgte og relevante søgeord. På søgeordet “campingmøbler” steg de eksempelvis fra en 2. plads til en 1. plads i Googles søgeresultater. Ligeledes steg de fra en 8. plads til en 1. plads på søgeordet “campingbord” og sidst, men ikke mindst, gik de helt fra en 21. plads til en 1. plads på søgeordet “campingstol”.
Velovervejet strategi blev vejen til online succes
Succesen skyldes det kontinuerlige arbejde med at optimere den organiske trafik ved aktivt at anvende data og indsigt fra de dybdegående analyser. Ved at identificere søgeord med størst potentiale for at skabe værdi samt arbejde målrettet med forskellige optimeringer, lykkedes det at få Campingudstyr.dk øverst i søgeresultaterne og gøre dem til en dominerende faktor i campingindustrien.
Relaterede cases
Er du nysgerrig på hvem vi ellers har hjulpet?
Så tag et kig herunder.