Tilføj GTIN-værdier til dit Google Shopping feed - ellers bliver din Shopping kampagne suspenderet!

Skrevet af
Udgivet
Kategori
Google Shopping
Længde
2 min.

Indholdsfortegnelse

Siden maj 2016 har GTIN-værdier i Shopping feeds kun været obligatorisk for udvalgte markeder. Dette kommer dog snart til at gælde for alle markeder, hvor man kan annoncere med Google Shopping – også det danske! Efter 14/02/17 vil du nemlig ikke kunne få vist dine Google Shopping annoncer overhovedet, såfremt du mangler GTIN-værdier i dit produktfeed!

Det er derfor vigtigt, at du som Google Shopping annoncør opfylder ovenstående krav fra Google. Har du ikke tilføjet GTIN-værdier (også bedre kendt herhjemme som fx EAN eller ISBN numre) til dit Shopping feed inden 14/2/17, vil dine produkter nemlig automatisk blive suspenderet! Dette betyder samtidig faldende salg og omsætning, hvilket man som annoncør selvfølgelig ikke er interesseret i. Få derfor tilføjet GTIN-værdier hurtigst muligt!

Få implementeret GTIN-værdier i Shopping inden 14/02/17

I et af vores tidligere blogindlæg om GTIN-værdier fortalte vi om de nye krav fra Google ift. implementering af disse. På daværende tidspunkt påmindede Google blot annoncørerne om at man skulle implementere GTIN-værdier for således at undgå en evt. suspendering af ens produkter i Merchant Center. Nu er det dog som sagt ved at være sidste chance for at få implementeret disse GTIN-værdier i dit Google Shopping feed; så undgår du nemlig at dine produkter suspenderes!

Vil du vide mere omkring GTIN-værdier, bl.a. hvilke produktkategorier der er undtaget af ovenstående krav, kan du med fordel læse vores tidligere blogindlæg her. Du kan også læse Googles egne definitioner af GTIN-værdier her. Er du fortsat i tvivl om, hvorvidt du skal have tilføjet GTIN-værdier til dit Shopping feed, er du som altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 666 500 eller skrive til [email protected].

Har du spørgsmål til digital marketing?

Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.

Johannes Helleland
Johannes Helleland

Client Director, Partner