Google Shopping

Tilføj GTIN-værdier til dit Google Shopping feed - ellers bliver din Shopping kampagne suspenderet!

Stine Schjemte d. 6. december 2016

Indholdsfortegnelse

Siden maj 2016 har GTIN-værdier i Shopping feeds kun været obligatorisk for udvalgte markeder. Dette kommer dog snart til at gælde for alle markeder, hvor man kan annoncere med Google Shopping – også det danske! Efter 14/02/17 vil du nemlig ikke kunne få vist dine Google Shopping annoncer overhovedet, såfremt du mangler GTIN-værdier i dit produktfeed!

Det er derfor vigtigt, at du som Google Shopping annoncør opfylder ovenstående krav fra Google. Har du ikke tilføjet GTIN-værdier (også bedre kendt herhjemme som fx EAN eller ISBN numre) til dit Shopping feed inden 14/2/17, vil dine produkter nemlig automatisk blive suspenderet! Dette betyder samtidig faldende salg og omsætning, hvilket man som annoncør selvfølgelig ikke er interesseret i. Få derfor tilføjet GTIN-værdier hurtigst muligt!

Få implementeret GTIN-værdier i Shopping inden 14/02/17

I et af vores tidligere blogindlæg om GTIN-værdier fortalte vi om de nye krav fra Google ift. implementering af disse. På daværende tidspunkt påmindede Google blot annoncørerne om at man skulle implementere GTIN-værdier for således at undgå en evt. suspendering af ens produkter i Merchant Center. Nu er det dog som sagt ved at være sidste chance for at få implementeret disse GTIN-værdier i dit Google Shopping feed; så undgår du nemlig at dine produkter suspenderes!

Vil du vide mere omkring GTIN-værdier, bl.a. hvilke produktkategorier der er undtaget af ovenstående krav, kan du med fordel læse vores tidligere blogindlæg her. Du kan også læse Googles egne definitioner af GTIN-værdier her. Er du fortsat i tvivl om, hvorvidt du skal have tilføjet GTIN-værdier til dit Shopping feed, er du som altid velkommen til at kontakte os på tlf. 70 666 500 eller skrive til [email protected].

Senior Digital Marketing Specialist
Stine Schjemte
Stine er ekspert indenfor Google Ads og Social Media.
[email protected]

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op