Få et eksklusiv indblik i, hvordan vi skaber succes for vores kunder igennem Team sessions
Hos Conversio lever vi for vores kunder, og deres succes betyder alt for os. Derfor arbejder vi kontinuerligt på at skabe de bedste resultater for vores kunder. For os er det vigtigt, at kunden føler sig set og hørt og ikke føler sig som én blandt mange. Dette er centralt for at få opbygget et godt kundeforhold. Dog kan det til tider være svært at skabe fantastiske resultater for alle, og det kan næsten ikke undgås, at kunder har perioder med udfordringer. Blandt andet derfor samles vores SEM-team én gang om ugen til deres såkaldte team sessions, hvor fokusset udelukkende er på potentialet for vores kunder.
Fremgangsmåden ved team sessions
Inden hver team session forbereder hver enkelt SEM-specialist sig. Dette gør vi blandt andet ved at kigge den pågældende kundes hjemmeside igennem for eventuelle fejl og mangler, der kan forbedres for at øge performance. Vi ser på Google Ads og Google Analytics og potentialet for at forbedre og udbygge Google Ads-kontoen. Derudover ser vi også på, om der har været ændringer i den organiske trafik, hvordan konkurrencen i den pågældende branche er, og om den har ændret sig. Under denne session kommer alle SEM-specialister med forlag til, hvad de mener, der kan flytte kunden yderligere. Nogle gange er det små tiltag, som kræves, andre gange er det en større strategiændring, der skal til. Når vi kigger disse elementer igennem, tager vi de kritiske briller på, således at vi kan opfange så mange forbedringsmuligheder som muligt. Forbedringsforslagene til disse sessions kan f.eks. være:
- Optimering af kampagner
- Brugen af nye landingssider
- Brugen af nye søgeord
- Udbygning af Shopping-kampagner
- Udbygning af Search-kampagner
- Test af andre budstrategier
- Test af automatisering
- Forbedringsforslag som kunden kan implementere på hjemmesiden
Fordelen ved disse sessions er, at der kommer nye øjne på opgaven, så vi i fællesskab kan identificere de problemer, kunden måtte have. Når vi gennemgår en konto i fællesskab, giver det os mulighed for at udfordre hinanden på vores kompetencer og viden, som kan være med til at løfte potentialet for den pågældende kunde og udarbejde den bedste strategi fremadrettet.
Når vi sidder til disse sessions, så kommer der tit helt nye idéer og tiltag på bordet, som er skræddersyet til den pågældende kunde og de produkter eller services, der ydes.
SEM-specialist, Mathias.
Resultaterne vil altid være forskellige fra kunde til kunde. Nogle gange behøver det ikke være den helt store makeover, der skal til for at skubbe kunden i den rigtige retning. Med små finjusteringer kan vi i nogle tilfælde komme rigtigt langt. Andre gange er det større tiltag, som skal til, og resultaterne vil derfor ikke kunne ses fra dag et.
Efter mødet ligger vi en plan for de implementeringer, som skal udføres. Disse implementeringer er der en opfølgning på efter et par uger. Hvis de tiltag, vi har implementeret, ikke har givet en tilstrækkelig effekt, tager vi kunden op igen til en team session, hvor vi sammen vil finde frem til nye tiltag, der kan give kontoen det sidste skub i den rigtige retning.
Værdien af team sessions
Det er ikke kun kunderne, der får værdi af vores ugentlige team sessions. SEM-specialisterne bliver kontinuerligt udfordret af hinanden, og med nye øjne på opgaven hjælper det den individuelle SEM-specialist til at se en problemstilling fra en ny vinkel og blive endnu bedre til sit arbejde.
Når vi i afdelingen deler vores observationer og løsningsforslag, giver det os hver især en større indsigt i forskellige problemstillinger, som vi kan tage med i vores videre arbejde på tværs af vores kunders konti. Det er vigtigt, at vi hele tiden sætter spørgsmålstegn ved hinandens fremgangsmåder og idéer, så vi bliver udfordret på vores vante måde at lave optimeringer og opbygge kampagner på. Ved at sætte spørgsmålstegn, bliver vi ved med at udvikle os både individuelt og som et team.
De nye vinkler er med til kontinuerligt at hæve det samlede niveau for teamet gennem diskussion af bl.a. fordele og ulemper ved de enkelte strategier, vores fremgangsmåder m.m., og når vi får vores vante idéer sat på prøve, kan vi få be- eller afkræftet, om vores normale proces er fordelagtig. Dette gør også, at vi ikke sidder fast i de samme mønstre, når vi laver optimeringer for vores kunder og dermed kan få flere nye tiltag på banen.
Vores team sessions er utroligt givende. Ikke blot for virksomheden som vi diskuterer, men også for os som SEM-specialister. Det er med til at udvikle os, når vi skal forklare og diskutere løsningsforslag med vores kollegaer, som kan sætte spørgsmålstegn ved ens vaner og tendenser. Man undgår derfor at køre på autopilot og nytænker derfor sine tiltag konstant.
SEM-specialist, Simon.
Disse team sessions er en god måde for os at interagere fagligt med vores kolleger, sparre med og inspirere hinanden, da fokus i en travl hverdag ofte er på vores skærme og egne kunder. Dét, at vi tager os tid til at snakke om kunder med manglende performance, gør, at vi fortsat bliver bedre til at drage fordel af hinandens viden i dagligdagen, hvis der er en problemstilling, hvor vi har brug for et ekstra sæt øjne på kontoen for at forbedre performance.
Ud over at vi drøfter kunders problemstillinger, har vi også mulighed for at dele nye værktøjer og ny viden med hinanden, så vi i fællesskab kan blive endnu klogere på det, vi brænder for. Dette kommer også vores kunder til gode, da vi på den måde er opdaterede på, hvad der rører sig i branchen.
Jeg synes, de ugentlige team sessions er givende, da vi i fællesskab kommer frem til løsningsforslag til forskellige konti på samme tid med, at vi styrker hinandens faglige færdigheder og kompetencer inden for afdelingen.
SEM-specialist, Gitte.
I Conversio er vi stolte af at have et SEM-team, som hele tiden udfordrer dem selv på deres viden og kompetencer. Vi får rigtig meget ud af at sparre med hinanden, når der opstår problemstillinger, vi har udfordringer med at løse på egen hånd.
Har du brug for sparring omkring din online markedsføring, så sidder vi altid klar til at hjælpe dig på tlf. +45 70 666 500 eller på [email protected].
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
