Google Ads

Microsoft Advertising Product Ads

Mathias Strand d. 10. maj 2021

Indholdsfortegnelse

På Google har der gennem de seneste 20 år været forskellige udgaver af det, som vi i dag kender som Google Shopping. I 2012 kom Google med en stor opdatering af annonceringsformen og kaldte det for første gang Google Shopping. Dengang tog det virkelig verden med storm, da tidens annoncørerne oplevede skyhøje konverteringsrater samt omsætning.

Siden 2012 er der sket meget, og alle webshops med en fokuseret annonceringsstrategi er i dag på Google Shopping, som er den annonceplatform, der driver mest salg fra Google. Google Shopping behøver derfor ikke den store introduktion, men det gør Microsoft Advertising Product Ads derimod.

Nu kan du få vist dine produkter på Microsofts søgemaskine

Tidligere hed det Bing Ads, i dag hedder det Microsoft Advertising. Det er Microsofts annoncer på deres egen søgemaskine. Her har man i mange år kunnet annoncere med almindelige søgeannoncer, som man importerer fra sin Google Ads konto. Det har rigtig mange annoncører gjort brug af, da klikpriser og konkurrencen er markant mindre på Microsoft end på Google.

Men nu opper Microsoft sig endnu en gang på deres annoncering. De har over en længere periode testet deres egen udgave af Shopping annoncer i flere lande verden over, og nu er tiden også kommet til, at vi i Danmark kan gøre brug af det.

Microsoft Product Ads vs. Google Shopping

Der er ikke den store forskel på de to produkter. Den største forskel mellem de to udgaver er platformen, de vises på, og at Microsoft endnu ikke benytter sig af deres egen udgave af Smart kampagner, som vi kender fra Google Smart Shopping kampagnerne.

Dynamic Product Ads

For at oprette en Product Ads kampagne skal du have et produktfeed, som det du bruger i Google Merchant Center. Herefter fungerer opsætningen, som man kender den fra Google, ved at man uploader feedet via Microsoft Merchant Center. Har du et fuldt optimeret Google Shopping feed, så er du allerede klar til at komme i gang på Microsoft Ads. Har du endnu ikke et feed, så skal der laves et, som er optimeret til både Shopping på Google og Microsoft. Her kigger de heldigvis begge på de samme ting, hvilket gør dit arbejde nemmere.

Kunne du tænke dig at komme i gang med Microsoft Product Ads? Så ring endelig på 70 666 500 eller send os en mail på [email protected].

 

 

FAQ for dette blogindlæg

Hvorfor skal jeg læse dette blogindlæg?

Fordi du gerne vil vide mere om Microsoft Advertising Product Ads.

Hvem er dette blogindlæg relevant for?

Alle virksomheder og annoncører, der ønsker at udnytte en stadig relativt uudnyttet annonceplatform.

Hvor langt er dette blogindlæg?

370 præcise ord.

Hvad er de mest centrale emner i dette blogindlæg?

Microsoft Advertising Product Ads.
Head of Paid Search
Mathias Strand
Mathias er Conversios ekspert indenfor betalt annoncering og onlinestrategi.
[email protected]

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op