Konverterbart content – lav målrettet indhold, der tiltrækker potentielle, nye kunder
Forestil dig det her scenarie.
Du har været i dit lokale supermarked en fredag aften og brugt utrolig lang tid på at finde den helt rigtige pose slik. Din forventningsglæde er enorm, og du skynder dig hjem under dynen og smækker benene op. Du åbner din slikpose, smager på indholdet – men det smager af alt andet, end du havde forventet og håbet på.
Intet negativt om det, du smager, det var bare ikke det, du havde håbet på. Sådan har jeg det lidt med overskrifter til content på nettet, der giver mig alt andet, end de lover. Overskriften skal realistisk indikere, hvad der står bag indholdet og skal skabe nysgerrighed hos den specifikke målgruppe, hvis du vil have den potentielle kunde til at konvertere efterfølgende og foretage en ønsket handling.
En fremragende overskrift til et hvilket som helst stykke content er en kanon start på at skabe konverterbart content, men husk på, at det selvfølgelig ikke kan stå alene.
Hvad er det der konverterbare content egentlig for noget?
Konverterbart indhold er indhold, der har til hensigt at få folk til at foretage en ønsket handling. Som fx at downloade, udfylde en kontaktformular, klikke på en case eller bestille en analyse. Det gælder ikke kun om at lave overbevisende indhold.
Konverteringen kommer sig af kommunikation, der skal sælge et budskab, som du vil have folk til at handle på. I dette tilfælde er der som oftest tale om gated content, som er indhold du betaler for at få tilsendt, når du på et tidspunkt har afgivet din e-mailadresse. Det kan være alt lige fra white papers, e-bøger, online kataloger, diverse blogindlæg, videoer og meget andet.
Hvordan får du nu konverteret til leads, som du kan og vil arbejde videre med? Det gør du ved at udarbejde genialt indhold, der taler direkte ned i de problemstillinger, som din målgruppe har. Dette kan fx leveres i et stykke gated content som et white paper om et givent emne.
Lav indhold, der giver besøgende lyst til at vælge dig frem for alle andre – kend din målgruppe.
Lav content, der vækker nysgerrigheden hos potentielle kunder
Brugere af internettet i dag er eksperter. De lytter ikke længere til virksomheders forsøg på push kommunikation. Med konverterbart content og indhold, der imødekommer brugernes behov, så tiltrækkes de.
Brugerne vil have en reel viden ud af det content, du kommer med, som de kan gå ud og bruge til noget og samtidig have fornemmelsen af, at de gerne vil vide endnu mere. De skal helst klikke derfra med en tanke om, at hvis de kan få så meget foræret uden at skulle betale en krone, hvad kan de så ikke leve uden, når de betaler for det. Dit content skal overbevise brugeren om, at du har det bedste, de kan støde på og vække deres nysgerrighed, så de har lyst til mere.
Når du skaber dit content, skal du konstant være på dupperne, om du producerer det givende indhold for at vække en nysgerrighed hos dine potentielle kunder, så de derefter gør den ønskede handling – her sker konverteringen. Det kan være et salg, når der tilmeldes et nyhedsbrev, liket et opslag på Facebook eller andet.
Sæt dig altid ind i kunden sted, og giv dem saftigt, spændende indhold, som virkelig er brugbart, men som samtidig stadig giver dem lysten til at vide endnu mere – uden konverteringer er content ret ligegyldigt.
Her på falderebet får du 3 tips til at konvertere dit content til leads
For at vende tilbage til det førnævnte gated conted er det en essentiel ting at gøre brug af, når der skal konverteres. I dette tilfælde ligger der noget værdifuldt indhold bag en form for formular, der først kan blive frigivet til brugerne, når de besøger din hjemmeside, og når de her afgiver deres e-mailadresse. Formålet med dette er at trække leads til sig. Gør dig disse overvejelser, når du laver dit gated content.
- Som noget af det første skal du sætte dig i målgruppens sted og herefter vurdere, om dit pågældende content er nok så betydningsfuldt, at din målgruppe vil give deres højre arm for at få fat i det. Eller de skal rettere sagt bare som minimum gide aflevere deres e-mailadresse.
- Det næste, du skal give dig i kast med, er måden, hvorpå du vil gate dit content. Skal det være en lead ad på Facebook, en popup på dit website eller noget helt tredje.
- Nu kan du så begynde at lave en landingsside, som har et enkelt formål, der er at konvertere potentielle kunder til konkrete varme leads. Alt på din landingsside skal tilrettelægges med det formål i mente. Brugeren skal på et splitsekund kunne se, hvad der bliver tilbudt, og hvilke fordele der er at hente ved netop det tilbud.
Husk her til sidst på, at når missionen er lykkedes, og en potentiel kunde er hoppet i med begge ben, er det vigtigt, at dialogen ikke går i stå herefter. Dit nye lead skal have fat i det lovede indhold – og husk at sige tak.
Hvis du gerne vil blive lidt klogere på, hvad de forskellige betegnelser er som fx et prospekt, så kan vi anbefale indlægget skrevet af Vainu.
Blev du ikke oplyst nok, så frygt ej
Er du på nuværende tidspunkt interesseret i at vide endnu mere om konverterbart content, som du ikke kan læse dig frem til i dette blogindlæg, har vi hos Conversio et fantastisk team af kompetente specialister. Vi sidder klar ved telefonen eller tasterne til at hjælpe dig og din virksomhed. Du kan kontakte os på mail [email protected] eller fange os på vores tlf. +45 70 66 65 00 allerede i dag.
FAQ for dette blogindlæg
Hvorfor skal jeg læse dette blogindlæg?
Hvem er dette blogindlæg relevant for?
Hvor langt er dette blogindlæg?
Hvad er de mest centrale emner i dette blogindlæg?
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
