Hvorfor skal din virksomhed oprette en blog?
I dag benytter flere og flere virksomheder sig af blogs som et effektivt marketingsredskab for at skabe større online synlighed på tværs af diverse kanaler. Dette skyldes først og fremmest bloggens stigende popularitet, hvor der i dag findes mere end 80.000 danske blogs, hvoraf 20.000 af disse poster regelmæssigt
For hvert blogindlæg du poster, får du én mere indekseret side, og jo flere relevante sider du har indekseret, jo større er din chance for at blive fundet i søgemaskiner som Google og Bing, når en potentiel kunde søger indenfor din branche. Denne form for content marketing kaldes også for Business Blogging og kan hjælpe dig med at konvertere din trafik til transaktioner, tilmeldinger, downloads og lignende. Har vi fanget din interesse? Så læs med herunder og få 7 grunde til, hvorfor du skal oprette en virksomhedsblog.
Hvad er business blogging?
Business blogging er et effektivt marketingsredskab, hvor hovedformålet er at give din virksomhed – business – større online synlighed via det populære fænomen ”blogging”. Dette gør du bl.a. ved at publicere blogindlæg regelmæssigt med relevant indhold, der har værdi for både dine nuværende og potentielle kunder.
Dog er business blogging ikke det samme som en personlig blog, hvor du mere eller mindre skriver en ”privat” dagbog og indleder med ”Heeej bloggen!”. Du skal anskue din business blog som en marketingkanal på lige fod med sociale medier og nyhedsbreve, hvor dit primære formål er at få din virksomhed til at vokse.
Det content, som du læser nu, er et eksempel på business blogging, hvor vi hos Conversio ApS har postet et blogindlæg indenfor et givent emneområde i vores branche, og som vi nu deler med vores nuværende og potentielle kunder. Dette er med andre ord et blogindlæg omkring fordelene ved business blogging, som vi håber, kan inspirere dig til at oprette din egen virksomhedsblog.
7 grunde til hvorfor du skal oprette en virksomhedsblog
- Du besvarer dine nuværende eller potentielle kunders spørgsmål
Dette udviser overskud som ekspert og kan medføre større tillid til dig som leverandør ved givne problemstillinger og behov.
- Det er online markedsføring
Det er online markedsføring, som du selv udarbejder indenfor din branche. Du ved nemlig bedst, hvad din målgruppe som regel søger efter og denne efterspørgsel kan du opfylde.
- Du vidensdeler
Dette gælder både ift. til jeres kunder og potentielle kunder, men faktisk også på tværs i virksomheden. Du deler ud af din ekspertviden, som kan skabe værdi for kunden, men også give større forståelse for dine medarbejderes forskellige opgaver og deres udførsel. Dine ansatte får dermed større indsigt i virksomhedens projekter, opgaver og services.
- I skaber trafik til hjemmesiden
Regnestykket er simpelt: Jo flere indekseret relevante sider du har, jo større er muligheden for en øget online synlighed og dermed også mere trafik, som kan medføre salg, konverteringer og leads.
- Blogs driver langsigtede resultater
Du bruger måske et par timer på at skrive et blogindlæg, som du poster, hvilket f.eks. giver dig 140 views og 13 leads over nogle dage og derefter dør hen. Dog stopper det ikke der.
Nu er dit indekseret blogindlæg i søgemaskinerne og dette kan skabe trafik for dig selv flere uger, måneder eller år efter den oprindelig publiceringsdato. Hubspot har faktisk lavet en undersøgelse over dette fænomen, som du kan se illustreret ovenover, hvor de givne effekter af tidligere blogindlæg kontra den samme måneds er tydeliggjort.
- I får forstærket jeres relation til kunderne
Ved at besvare kundernes hyppige stillede spørgsmål, tvivl eller undren forstærker du din relation til dit kundesegment, da de både vil føle sig hørt, men også anse dig som eksperten, der kan hjælpe dem med deres problemstilling.
- Du skaber samtidig relevant indhold til andre kanaler
Blogindlæg er som skabt til at blive delt, så hvis du benytter dig af e-mailmarketing eller Facebook, så er et blogindlæg oplagt at dele på disse kanaler. Du får nemlig spredt dit budskab og viden ud til en allerede eksisterende gruppe af følgere samt øger muligheden for en større potentiel kundegruppe, hvor begge grupper har mulighed for at dele dit indhold.
Blogs skal ikke sælge – Men de kan øge dit salg
At blogge er ikke det samme som at sælge. Du skal nærmere se det som en måde at skabe autoritet, troværdighed og tillid omkring dit brand eller virksomhed, hvor du samtidig tilbyder svaret eller løsningen på en given problemstilling indenfor dit felt. Ved at give svaret på en problemstilling eller forklare hvilken service du kan tilbyde, har du mulighed for at øge dit salg. Igennem et blogindlæg øger du chancen for, at den søgende vil kontakte din virksomhed fremfor en konkurrents og dermed blive din nye kunde.
Har business blogging fanget din interesse, eller ønsker du at vide mere om dette marketingsredskab? Så er du altid mere end velkommen til at kontakte os her i Conversio. Vi vil hellere end gerne hjælpe dig, så du kan komme godt i gang med din virksomhedsblog. Du ringer bare til os på 70 666 500 eller skriver en mail til [email protected], hvor vi vil gøre vores bedste for at hjælpe dig. Vi glæder os til at høre fra dig.
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
