Google Ads

Nu skal du bekræfte din identitet for Google

Malene Isaksen d. 30. juni 2021

Indholdsfortegnelse

Google Ads bruges i dag flittigt over hele verden. Er du også en af Googles mange annoncører?

Så er der god grund til at spidse ører (eller i hvert fald læse med her).

Nu vil det nemlig blive et krav, at du bekræfter din identitet over for Google.

Hvad indebærer det helt præcist, tænker du måske?

Det betyder ganske enkelt, at du skal indsende dokumenter til Google, der beviser, at du er dig.

Det lyder måske lidt omsonst. Men Google har faktisk gode argumenter i ærmet for tiltaget. Og med vores guide nedenfor behøver du slet ikke at rive dig selv i håret over det nye krav. Vi fortæller dig nemlig – trin for trin – hvordan du bekræfter din annoncør-identitet.

Hvorfor skal jeg bekræfte min identitet for Google Ads?

Mange vil måske være skeptiske ved at dele (flere) personfølsomme data med en mastodont som Google. Men der er reelle hensigter bag det nye krav.

For Google gør det faktisk ikke for at genere os. Tværtimod ønsker de at give brugerne større gennemsigtighed og øget tillid til annoncørerne. Det forklarer de bl.a. på deres blog:

We’re committed to giving our users transparency, choice and control when it comes to the ads they see on our platforms (…) This change will make it easier for people to understand who the advertiser is behind the ads they see from Google and help them make more informed decisions when using our advertising controls.

Og hvad betyder det så på godt jysk?

Ganske enkelt at det bliver lettere at undgå brodne kar i branchen. Den nye identitetsbekræftelse vil f.eks. forhindre andre i at lave falske annoncer på dine vegne og på den måde misbruge dit brand eller din virksomhed.

Det sikrer også, at annoncøren bag rent faktisk er den person, som han eller hun udgiver sig for at være. På den måde mindskes mulighederne for at misbruge systemet.

Hvis du har rent mel i posen, hvad angår dine Google Ads-kampagner (og selvfølgelig har du det, siden du læser med her), er der derfor intet at frygte. Faktisk vil tiltaget øge tilliden til dig og dine annoncer, fordi brugerne får mere information om, hvem der står bag.

Helt konkret får de mulighed for at klikke på annoncen, hvor de kan se ”Hvorfor denne annonce?” og ”Om Annoncøren”:

Google ads

 

Annonce

Identitetsbekræftelse for Google Ads har allerede været et krav for politiske annoncører siden 2018. Men nu tager Google altså skridtet videre og ruller kravet ud for alle annoncører – inklusive dig og mig.

Sådan bekræfter du din identitet

Nu ved du, hvad Googles nye krav om identitetsbekræftelse indebærer, og hvorfor Google overhovedet mener, det er en god idé.

Så langt, så godt. Hvordan bekræfter du så din identitet over for Google, så du kan fortsætte med at nyde godt af effektive Google Ads-kampagner?

Når det er tid til at gennemføre en identitetsbekræftelse for din Google Ads-konto, vil du som kontoejer blive underrettet af Google.

Det kan ske på følgende 2 måder:

1: Du modtager en e-mail fra Google med emnelinjen:

Bekræft din identitet for at fortsætte med at vise annoncer

eller

2: På din Google Ads-konto får du vist en underretning om, at du skal bekræfte din identitet for fortsat at vise annoncer.

Efter denne underretning har du 30 dage til at gennemføre din identitetsbekræftelse. Overholder du ikke tidsfristen, sættes din konto på pause.

Heldigvis får du næppe brug for 30 dage til formålet. Med vores guide herunder har vi nemlig gjort det let og overskueligt for dig at gennemføre processen:

1) Klik på ”Kom godt i gang” i e-mailen fra Google eller direkte inde på din Google Ads-konto

E-mail fra Google

Google

Google Ads
Google ads

Dette klik åbner en side i fakturerings- og betalingsindstillinger kaldet identitetsbekræftelse.

2) Klik på ”Løs Problemet”

Dette klik åbner en ny side med ”Bekræft din identitet”
google ads

3) Udfyld og indsend formularen

Du vil nu blive bedt om at udfylde/uploade følgende information:

– Adresse
– CVR-nummer
– Upload godkendte dokumenter
– Autoriseret repræsentant
– Upload billede af repræsentants billed-id
– Giv samtykke
– Færdiggør ved at tryk på ”Send”.

verification

Hvilke dokumenter kan jeg bruge?

Er du i tvivl om, hvilke dokumenter der er godkendt af Google? Svaret afhænger af, hvorvidt der er tale om en organisation eller enkeltperson.

For organisationer kan følgende dokumenter bruges:

– Stiftelses- eller registreringsbevis (f.eks. Uddrag fra Erhvervsstyrelsen)
– Momsregistreringsattest
– DUNS-certifikat.

For enkeltpersoner kan disse dokumenter bruges:
– Pas
– Nationalt ID-kort
– Kørekort
– Opholdstilladelse.

Dokumenterne skal desuden uploades enten som .JPG eller .PDF-fil.

Hvordan ved jeg, om Google har godkendt min identitetsbekræftelse?

Dokumenterne er uploadet, formularen er udfyldt og indsendt. Hvad så nu?

Når du har trykket på ”Send”, vil du se en skærm, der fortæller, at bekræftelsen er i gang. Du vil modtage et svar inden for 3-5 hverdage.

Mens du venter på svar, vil du kunne se, at din identitetsbekræftelse er i gang under din kontos identitet for fakturerings- og betalingsindstillinger.

Når den er bekræftet, vil der stå: ”Din identitetsbekræftelse var vellykket”.

Bum – det var faktisk det. Herefter kan du med ro i sindet fortsætte din annoncering på Google; vel vidende om at du nu har bidraget til at give brugerne en mere gennemsigtig og tillidsfuld oplevelse med dine annoncer. Og det er da slet ikke så tosset endda.

Sidder du tilbage med ubesvarede spørgsmål til Googles krav om identitetsbekræftelse eller Google Ads mere generelt? Så giv os endelig et kald på 70 666 500 eller smid os en mail på [email protected].

FAQ for dette blogindlæg

Hvorfor skal jeg læse dette blogindlæg?

Fordi du gerne vil være helt skarp på det der med Googles nye identitetsbekræftelse.

Hvem er dette blogindlæg relevant for?

Alle, der annoncerer på Google og en Ads-konto.

Hvor langt er dette blogindlæg?

Små 875 velvalgte ord.

Hvad er de mest centrale emner i dette blogindlæg?

Googles Identitetsbekræftelse.
E-mail Marketing & Content Specialist
Malene Isaksen
Malene er Conversios ekspert indenfor content og e-mail marketing.
[email protected]

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op