Få Display-annoncer i de rette formater | Conversio
Google AdWords

Få Display-annoncer i de rette formater

Hanne B. Eskelund
Hanne B. Eskelund

Når du skal oprette Display-annoncer, kan det på ingen måde gøres ved at sjusse sig frem til størrelsen på dit banner (din billedannonce). Google er nemlig utrolig strikse ift. overholdelse af de mål, de har opsat for bannere til Display-annoncering.

Det er sådan set forståeligt nok, da bannerne jo skal passe til den mængde plads, der er til rådighed på de forskellige hjemmesider, som er en del af deres kæmpe netværk.

Kort fortalt: Målene på dine bannere skal være præcis som de mål, Google har stillet som krav. Hvis ikke de er det, bliver de ganske enkelt ikke godkendt.

Med de mange forskellige muligheder der er ift. billedformater til Display-annoncering, har du måske – som så mange andre – svært ved at huske, hvilke formater du kan eller bør lave dine Display-annoncer i.

Derfor har vi lavet dette indlæg til dig, så du altid kan gå ind og tjekke op på formaterne, inden du går i gang med at lave dine bannere.

 

 

Typer af bannerannoncer

Der er i grove træk 4 forskellige typer bannerannoncer:

 

 

 

Alle annonceformater til Google Display

Her har du en liste over alle de mulige annonceformater:

 

 

Skal bannerne laves i alle formater?

I den perfekte verden bør du selvfølgelig lave bannere i samtlige størrelser for at få så mange relevante visninger som muligt. Du bestemmer selv, hvilke annonceformater du vil vælge, så det kan passe til dit grafiske udtryk, men det er fuldstændig op til de enkelte hjemmesider, hvilke formater og størrelser de vil vise.

Alle disse formater kan laves med og uden animation, dog skal du overveje, om du vil bruge animation i dine bannerannoncer, da det, alt efter animationen, kan være et irritationsmoment for nogle personer.

Om du vælger at bruge animation eller ej, er der flere krav end blot formatet, der skal overholdes, før du kan få godkendt dine annoncer af Google.

 

 

Krav til displayannoncer

 

 

 

5 effektive formater til Display

Hvis du får sved på panden ved tanken om at lave så mange forskellige annonceformater, så opgiv endelig ikke håbet. Men du bør som minimum lave dine bannere i mere end ét format. Hvis du har svært ved at finde ud af, hvor du skal starte og stoppe, er det helt forståeligt.

Derfor har vi udvalgt 5 formater, der efter vores mening fungerer bedst og leverer de bedste resultater.

 

 

På billedet herunder kan du se, hvordan formen på de forskellige annonceformater ser ud, dog er de blevet skaleret.

 

 

En af grundene til, at vi har valgt netop disse annonceformater, er, at de som regel findes på de fleste hjemmesider på displaynetværket.

Derudover er det de annonceformater, der klarer sig bedst, når det kommer til performance.

Det vil sige, at der er flere potentielle kunder, der besøger din hjemmeside og bliver yderligere eksponeret for dine produkter eller tjenester, hvilket igen fører til større kendskab til dit brand og i sidste ende flere konverteringer.

Så smøg ærmerne op og kom i gang med at lave flotte bannere, der passer til målsætningen for din displayannoncering, og kontakt os endelig på 70 666 500 eller på [email protected], hvis du har spørgsmål eller gerne vil have vores eksperthjælp til Display.

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende