Facebook lancerer nyt annonceformat til mobilapp
Video er king of content, og derfor er Facebooks nylancerede annonceformat selvfølgelig også lavet efter netop denne præmis. Collection er navnet på det nye annonceformat, som Facebook netop har introduceret til deres mobilapp, hvor det bl.a. er muligt at inkludere videoer sammen med billeder i sin annoncering. I dette blogindlæg kan du læse mere om Collection, og hvorfor Collection er ideelt for dig, som arbejder med detailhandel og e-commerce.
Skab øget brandkendskab og salg med Collection annoncering
Med annonceformatet Collection har Facebook nu gjort det muligt, i et enkelt opslag, at fremvise produkter ved hjælp af engagerende og inspirerende elementer såsom video og produktbilleder. Disse elementer linker til salgsstedet på annoncørens website eller mobilapp, hvor brugeren i sidste ende kan shoppe produkterne.
“Collection is, at its core, a new ad experience that we’ve built specifically for news feed, to drive product discovery and sales through an engaging format in a fast-loading shopping experience,” udtaler Facebooks Director of Product Marketing, Maz Sharafi.
Collection er ideel for detailhandel eller e-commerce annoncører, der ønsker at vise en inspirerende video eller billede sammen med deres produkter. På den måde er det muligt for annoncører at vise inspirerende, visuelt content, som kan øge salget samt skabe et øget brandkendskab. Ifølge Facebook bliver fordelene ved Collection-annoncering bl.a.:
- Skaber produktopdagelse på mobilen: Kombinationen af video eller billeder med relevante produkter skaber en mere engagerende oplevelse for brugeren.
- Leverer en problemfri browsing-oplevelse på mobilen: Folk, der klikker på din annonce, kan gennemse flere produkter hurtigere i fuldskærmoplevelse uden at skulle forlade Facebook-appen.
- Konverterer efterspørgsel i salget: Få de mest interesserede kunder til (fortsat) at købe på dit website eller via din app.
Hvordan fungerer Collection annoncer?
Annoncen vises i nyhedsfeedet på Facebooks mobilapp, hvor brugeren vil se et fremhævet billede eller video med fire relaterede produktbilleder under det. Se billede nr. 1 i eksemplet med Adidas nedenfor.
Hvis brugeren trykker på annoncen, kan han/hun gennemse op til 50 produkter på én gang i en fuldskærmvisning i Facebook appen via annoncørens produktkatalog (se billede 2 ovenfor). Når brugeren klikker på et produkt, vil han/hun blive ledt videre ind på annoncørens webshop eller app, hvor produkterne kan købes (se billede 3 ovenfor).
Få bedre indsigt i, hvordan der reageres på dine Facebookannoncer
I samme omgang har Facebook introduceret et nyt måleparameter. Det vil nu være muligt at måle på antallet af de klik, der fører brugere væk fra Facebook. Formålet med det nye målingsparameter er at give et bedre billede af folks rejse gennem hele annonceoplevelsen og altså ikke kun indenfor Facebooks univers.
Er Collection annoncering relevant for dig?
Du kan bruge Collection annonceringen, hvis du er en e-commerce eller detailhandel-annoncør, og du allerede har et produktkatalog, eller hvis du er interesseret i at komme i gang med et produktkatalog. Her kan du læse mere om, hvordan du kommer i gang med et produktkatalog.
Brug Collection annoncering når:
- Du har et produktkatalog eller planer om at komme i gang med det
- Dine mål er at drive trafik eller konverteringer til dit website eller din app
- Du ønsker at vise dine annoncer i nyhedsfeedet på Facebooks mobilapp
- Du ønsker at dine kunder hurtigt kan gennemse dine produkter i fuldskærmsvisning
Hos Conversio er vi med helt fremme, når de nyeste annonceringsmuligheder fra Facebook ruller ud. Vores online specialister ved, hvad der skal til for at gøre din forretning rentabel. Dette nye annonceformat fra Facebook er blot én ud af mange annonceringsmuligheder, som kan bidrage til at give dig og din forretning en positiv bundlinje.
Overvejer du at annoncere med det nye Collection annonceformat, så tøv ikke med at kontakte os. Vi tager gerne en uforpligtende snak om dine muligheder. Ring til os på tlf. 70 666 500 eller skriv til [email protected].
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
