Et tilbageblik på året 2017 hos Conversio

Kender du følelsen af, når et nyt år står for døren? En frisk start, nye mål, nye ambitioner. Opgaverne tager hurtigt fat, dagene bliver længere – og kortere – og pludselig står du der; nytårsaften, med champagneglasset i hånden og skåler for et år, der nærmest kun lige er begyndt. Sådan føles det i hvert fald.
Hos Conversio har 2017 bragt mange spændende udfordringer. 2017 blev året, hvor vi greb bolden – bogstaveligt talt. I januar kunne vi stolt kalde os kampsponsor for Bakken Bears og være med til at fejre lokalånden – en succes, vi gentog i oktober.
Men vi har ikke kun haft blikket rettet tæt på. I år havde vi nemlig takeoff på Conversios eventyr i Norge, så de norske webshops nu også kan nyde godt af vores ekspertise i Online Marketing.
Udover ansættelsen af de to dygtige, norske jenter, Anna og Bjørg, har vi været så heldige at huset nu er vokset og rummer over 35 medarbejdere. Heriblandt er Anja, vores kontorassistent, som plejer arbejdsrammerne og sørger for det vigtigste; nemlig at sult ikke står i vejen for vores effektive arbejde. Anja repræsenterer på mange måder vores organisations udvikling. Vi har nu en dedikeret omsorgsperson/blæksprutte i huset, som hele personalegruppen nyder godt af.
I 2017 har vi også haft æren af at huse hele 9 praktikanter indenfor markedsføring, SEO, SEM, kommunikation og HR. Praktik giver rum til gensidig læring og holder os skarpe. Vi nyder at få et frisk pust udefra af unge dedikerede mennesker, som har masser af sult på at lære om livet på en rigtig arbejdsplads.
Er du i øvrigt fristet af en Praktikplads i 2018 eller 2019? Så kan du altid holde øje med vores praktikopslag her.
Det sidste år har vi haft særlig fokus på netop udvikling og dygtiggørelse. Vi har udviklet os indenfor storytelling, netværksarbejde og så har vi udviklet en masse analyseprodukter. Vi har endvidere udviklet vores helt eget Rapporteringsværktøj, der for alvor lanceres i 2018, og som alle vores kunder vil få adgang til.
I september måned havde jeg sammen med Stine og Gobi æren af at deltage ved Google Partners Accelerate i Dublin for Google Premier Partners. Et overdådigt event for topbureauer i Europa, Afrika og Mellemøsten, hvor vi fik et sneak-peek på fremtidens verden, set fra bl.a. Googles øjne.
Vi er vant til, at konkurrencen på markedet er hård, og jeg må derfor opfordre til intern konkurrence, hvis der skal skabes medarbejdere med vindermentalitet. Vi har, traditionen tro, haft et hav af konkurrencer i år, heriblandt go-kart-ræs, rundbold, ordleg, blinde-stafet og andre stakkevis af finurlige discipliner ved vores årlige Sommer- og Vinter-OL.
Årets teambuilding-arrangementer har taget os til racerbanen, til Samsø og til fjerne afkroge af vores hukommelser, hvor vi fik brug for muskler, vi ikke vidste vi havde.
– Og præmier skaber jo altid god motivation, så til husets Vinter-OL-konkurrence måtte vinderholdet gange sine point med 100, og donere beløbet til en organisation efter eget valg. Det endte med hele 14.800 kroner til ’Hjemløs i Århus’, som bl.a. arrangerer julefrokost og skaber et sted, hvor de hjemløse kan holde juleaften.
Donationen var ikke den eneste i år. I forbindelse med vores sponsorship til Bakken Bears gangede vi, op til deres store kamp mod IC Horsens, det ugentlige opkaldsantal op med ti og fik glæden af at overdrage 6570 kroner til Børnenes Kontor, som hjælper børn i familier med begrænsede økonomiske midler.
De to organisationers mærkesager har ramt os lige i hjertet, og det har været en glæde at være med til at gøre en forskel.
Sammenhold skaber god ’kontorkarma’– og det er blevet Conversios erfaring, at det samme gør små, fluffy venskaber. Derfor rekrutterede vi i juni kontorhunden Walder, hvis glade humør altid smitter tydeligt af på sine tobenede kollegaer.
Udvikling, ekspertise, sammenhold og god ’kontorkarma’ blev i oktober belønnet med et fantastisk skulderklap. Dér blev Conversio tildelt Børsens Gazelle 2017, som for os er et symbol på at slå igennem – og vi er pavestolte af den. For mig personligt er Gazellen meget mere end bare nogle fine nøgletal. Prisen er nemlig et bevis på, at lysten til at skabe kan bringe en virksomhed langt. Vi har holdt os tro mod filosofien, hvor vi beholder fokus på iværksætterlysten, men hvor vi samtidig nu stolt kan kalde os selv en veletableret virksomhed.
Alt i alt har 2017 medbragt opgaver, som vi med stor glæde kan sige, at vi har løst til både vores kunders og egen store tilfredshed. Det har krævet ”blod, sved og tårer”, men uanset hvad året kastede os, kan vi uden tøven sige, at vi har givet os 110%. Og resultaterne er et bevis på, at det kan betale sig.
Nu ses der fremad på 2018 med et smil – og med stort tak for et begivenhedsrigt 2017, ønskes I alle et rigtig godt nytår.
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
