Ekspreslevering gør e-handel mere attraktiv

Lynhurtig levering er et vigtigt konkurrenceparameter, når kunderne skal vælge webshop at handle i. I USA findes time-til-time-levering i de større byer, så kunden har varen indenfor 60 minutter, efter handlen er gået igennem. Flere webshops i Danmark arbejder for at få en lignende lynhurtig levering. En lille skare af webshops har samme-dags-levering, hvor man får leveret sine varer på hjemadressen senest 20:30 om aftenen, hvis varen er bestilt inden kl. 14. Denne udvikling endnu en understregning af, hvor dygtige danske webshops er til at imødekomme forbrugernes ønsker og behov. Den lynhurtige levering har potentialet til at blive en meget stor succes i e-handelsbranchen, som det allerede har vist sig i USA.
Kundens ventetid har altid været en akilleshæl for e-handelsbranchen, og med de nye tendenser bliver e-handel endnu mere attraktiv for forbrugerne. Naturligvis koster det ekstra for internetbutikkerne at tilbyde den hurtige service, både i forhold til distributionsfirmaet, men også et krav til flere forskellige varelagre rundt om i landet. Men tallene viser, at forbrugerne mange gange er villige til at betale det ekstra, hvis det er et must at få varen leveret i dag. Modsat forventer forbrugerne en billig levering, hvis de ikke er under tidspres, så i mange webshops er ekspresleveringen et aktivt tilkøb fra kundens side.
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
