Dine Google Shopping kampagner kan blive suspenderet!
Kender du ikke til SSL og HTTPS, så læs lige med her – for din egen skyld
Ja, vi vidste det jo godt – men nu siger Google det i hvert fald helt officielt.
Allerede sidste år begyndte Google at give de sikre HTTPS-sider en bedre rangering i deres søgemaskine, men dette var dog kun første skridt, for nu strammes sikkerheden endnu engang.
Dette fremgår af et officielt blogindlæg fra Google.
Dine Google Shopping kampagner kan blive suspenderet!
Benytter du dig af Google Shopping annoncer skal du sikre dig, at du har et SSL certifikat.
Vi har allerede set de første Google Shopping kontoer blive suspenderet grundet manglende SSL/HTTPS. Det er derfor essentielt, at få implementeret HTTPS, såfremt Google Shopping er en vigtig trafikkilde.
Er du det mindste i tvivl om dine Google Shopping annoncer er i farezonen, så kontakt os på tlf. 70 777 660.
Derfor er HTTPS nødvendigt
Med HTTPS kan man hindre, at andre kigger med, når man indtaster fortrolige oplysninger. Dette gælder bl.a. navn, adresse og andet personfølsomt data som kræves af forbrugerne når de handler via webshops.
Det betyder bl.a., at hvis der er to websites fra det samme domæne, der har samme indhold, men den ene er HTTPS og den anden ikke er, så vil den første blive rangeret højere af søgemaskinen.
Det vil også ske, selvom der slet ikke linkes til HTTPS-versionen fra andre sider, melder Google ud.
Ingen regler uden undtagelser
Men som enhver regel fra folkeskolernes tysk timer, så er der også visse undtagelser.
Man kan nemlig stadig blokere crawlere via robots.txt, og Google kommer heller ikke til at anvende metoden, hvis eksempelvis HTTPS-siden sender de besøgende videre til en usikker HTTP side.
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
