Den korte opskrift på succesfuld e-handel

Forbrugernes adfærd på nettet ændrer sig. Trafikken fra mobile enheder vinder hastigt frem, og kravene til en succesfuld webshop skal hele tiden tilpasses markedet og kundernes købsmønstre. Her har vi listet 7 punkter, som kan gøre dig klogere på vigtige fokuspunkter inden for e-handel.
1) Mobilshop. Kunder besøger i stigende grad webshops fra mobiltelefoner frem for computere. Derfor er det meget vigtigt, at din webshop fungerer optimalt fra mobilen.
2) Internationalisering. Den internationale konkurrence lægger hårdt pres på danske webshops. Derfor er det vigtigt at se på, hvad udenlandske webshops gør bedre end din – og måske udvide dit salg til udlandet.
3) Personlighed. Inddrag dine kunder og forøg dit salg ved at henvende dig personligt til dem via produktanbefalinger, målrettede nyhedsbreve og sociale medier. Lav en webshop i øjenhøjde med kunderne.
4) Bekvemmelighed. Din webshop skal have hurtig levering og fleksible returneringsmuligheder, som fremstår tydeligt på siden.
5) Sammenhæng. Hvis du også har en fysisk butik, så sørg for at skabe en klar rød tråd mellem den digitale og den fysiske butik. Husk at give kunderne de samme muligheder og service, som de ville få i en fysisk butik.
6) Kend din kunde. Det er vigtigt at undersøge kundernes adfærd og købsmønstre, som du kan bruge til at optimere din webshop og markedsføring.
7) En levende webshop. Brug levende billeder i din webshop, da det både giver flere besøg i butikken, favoriseres af søgemaskinerne og skaber dynamik på siden.
Har du brug for hjælp til at optimere din webshop, eller blot vil have en professionel vurdering af sidens funktioner, er du meget velkommen til at kontakte os i Conversio.
Har du spørgsmål til digital marketing?
Du er altid velkommen til at skrive til mig, hvis du har spørgsmål vdr. digital marketing.
