Marketing

5 gode råd til din digitale markedsføring op til Valentines Day

d. 11. februar 2020

Indholdsfortegnelse

Der er helt sikkert delte meninger om den store kærlighedsdag, Valentines Day. I USA er dagen, som så meget andet derovre, større end i Danmark.

Alligevel benytter mange danskere dagen til at erklære deres kærlighed til deres udkårne (eller til at sige undskyld!). Faktisk var der i 2019 en stigning i søgninger på ”valentinsdag” på Google på 8,7 % ift. året før.

De fleste af os kender det alt for godt. Idéen til den perfekte gave udebliver, og vi må ty til Google i håbet om at finde inspiration til noget andet end den altid sikre ”Brunch for 2” fra Smart Box.

Så hvis du sælger produkter eller ydelser, der vil gøre sig særligt godt til Valentines Day, har jeg her 5 gode tips til dig, som kan være med til at booste din digitale markedsføring op til Valentines Day.

1. Fyr dit brand afsted i god tid med Displayannoncering

Display kan være en rigtig god metode til at opnå en masse eksponeringer, så du kan få dit budskab omkring Valentines Day ud til rigtig mange brugere.

Displaykampagner skal du have klar i god tid, da det primære formål er at eksponere potentielle kunder overfor netop dit brand og dine produkter.

Når du opretter Displaykampagner til Valentines Day, vil det være oplagt at målrette mod fx nygifte eller personer, der snart skal giftes, da sandsynligheden for, at de vil gøre noget ud af dagen (måske mest pga. frygt for konsekvenserne ved en meget skuffet partner), er større ved denne målgruppe end ved andre målgrupper.

2. Skru op for de romantiske gloser i dine annoncer

På samme måde som ved Displayannoncering, kan du også bruge Facebook til at skabe opmærksomhed omkring dit brand og dine produkter.

Facebook kan også være et rigtig godt værktøj til at opnå eksponeringer, så potentielle kunder lægger vejen ind forbi netop din webshop.

Dine Facebookannoncer skal også laves i god tid, så der er længere tid til at påvirke brugeren.

Du kan evt. bruge dine annoncetekster til at skrue ekstra meget op for romantikken eller til at få mindet brugeren om, at det er tid til at vise sin bedre halvdel, hvor meget han/hun betyder.

3. Vær ekstra OBS på skiftet i målgrupper

Ved både Google Ads og Facebook skal du være opmærksom på, at købsmønstret kan ændre sig op til Valentines Day. Der vil måske være en større andel af kvinderne, der leder efter gaveidéer til deres mænd og omvendt.

Derfor skal du huske på, at du ikke bør ekskludere et bestemt køn fra din kampagne i perioden op til Valentines Day, da dine annoncer så ikke vil blive vist til dem, der er på udkig efter en gave til deres udkårne.

Du kan endda i perioden op til Valentines Day med fordel skrue op for budgettet til den målgruppe, der er på gaveindkøb.

4. Giv noget ekstra kærlighed til din landingpage

Når det er svært og måske uoverskueligt at finde den perfekte gave som et symbol på vores kærlighed, har du mulighed for at gøre det meget nemmere for brugeren.

Du kan nemlig lave en specifik landing page med alle de romantiske produkter eller tjenester, du udbyder. Det kan være med til at gøre jagten på den perfekte Valentines Day-gave til et sprint i stedet for et maraton.

5. Udnyt udvidelserne til dine Google Ads

Hvis du har et helt særligt tilbud eller en Valentines Day-pakke til de romantiske typer, er det en rigtig god idé at lave annonceudvidelser til dine Google Ads, så du kan promovere dit Valentines Day tilbud mere effektivt.

På den måde kan dine annoncer både komme til at fylde mere i søgeresultaterne, og det kan hjælpe med at tiltrække de nu sikkert desperate mænd og kvinder, der stadig er på jagt efter den perfekte gave.

Valentines Day eller ej – vi kan hjælpe dig med din digitale marketing året rundt. Ring endelig til os på 70 666 500 eller send os en mail på [email protected], hvor vi har et helt team af specialister, der kan hjælpe dig med din digitale markedsføring, hvad end det er op til særlige højtider som Valentines Day, Black Friday eller julesag.

FAQ for dette blogindlæg

Hvorfor skal jeg læse dette blogindlæg?

Fordi du får inspiration til dig, hvad du kan lave godt content om på Valentines Day.

Hvem er dette blogindlæg relevant for?

Dig, der arbejder med digital markedsføring og gerne vil skabe noget indhold om Valentines Day.

Hvor langt er dette blogindlæg?

673 ord - ca. 4. minutters læsetid.

Hvad er de mest centrale emner i dette blogindlæg?

Content marketing, Valentines Day, målgrupper, landing pages.

Gemmer din virksomhed også på et uforløst potentiale?

Giv os lidt indsigt, så kommer vi med et bud på en strategi til dine behov. Kontakt os herunder for at høre mere.
Anders Tjørnelund
CEO, Partner

Bliv ringet op