Bing & Yahoo – Konverteringer for små penge

Der er ingen tvivl om, at Google er størst, når det kommer til volumen på søgemaskiner. Men der er også en målgruppe på Bing og Yahoo.

Der er ingen tvivl om, at Google er størst, når det kommer til volumen på søgemaskiner. Men der er også en målgruppe på Bing og Yahoo, som ofte kan være værd at få med, når man planlægger sin online marketing. Bing og Yahoo fungerer på samme måde som al anden search marketing, idet ens annoncer bliver vist for de brugere, som søger efter det, du tilbyder. Siden 2015 har Bing leveret størstedelen af søgeresultaterne i Yahoo, så vælger du at annoncere på Bing, vil disse annoncer også kunne vises i Yahoos søgemaskine. Herunder kan du læse mere dine muligheder for annoncering på Bing.

Bing Google Ads – Store konverteringsrater for små penge

En væsentlig forudsætning for succesfuld search marketing er at holde klikpriserne nede for at sikre det højest mulige afkast. Og hos Conversio er ROI ledestjernen. Derfor tøver vi ikke med at anbefale Bing Google Ads som et særdeles potent supplement – og i visse tilfælde alternativ – til Google Ads.
Bing Google Ads er Microsofts modspil til Google Ads og dækker over annoncer i Microsofts univers – herunder søgemaskinerne Bing, Yahoo og en masse annoncefunktioner i Windows 8-platformen. Langt hen ad vejen minder Bing Google Ads og Google Ads om hinanden, men der er to markante forskelle:

  1. Google sidder stadig solidt på søgemarkedet, så i Danmark kan man på de fleste produkter kun påregne et trafikpotentiale på Bing på ca. 5-10% af det potentiale, som det samme produkt har på Google.
  2. Til gengæld er konkurrencen væsentligt lavere på Bing. Det betyder, at trafikken ofte er langt over 50% billigere – og oftest med mindst lige så gode konverteringsrater.

Bill Gates kommer snigende – med raketfart

Netop grundet de markant lavere klikpriser, anbefaler vi altid vores kunder at supplere deres Google Ads-aktiviteter med Bing Google Ads. Vores erfaring fortæller os, at det altid kan lade sig gøre at matche den return-on-ad-spend (ROAS), vi leverer med Adwords, så længe vi følger samme optimeringsprincipper med 100% fokus på øget afkast. Men fordi søgevolumen på Bing er så meget lavere end Google, er det ikke altid, at vi kan garantere en høj omsætningsvolumen sammenlignet med andre kanaler – vi er først og fremmest realister, når det kommer til dit potentiale. Faktum er imidlertid, at Microsoft ikke har skabt Bing Google Ads for at sidde med hænderne i skødet. Og platformen er da også i rivende vækst. Ikke mindst fordi både søgemaskinen Bing og den content-baserede annoncedistribution bliver mere og mere velintegreret på alle enheder, der baserer deres styring på Microsofts Windows 8. Vi tør således godt forudse, at potentialet for succesfuld annoncering gennem Bing Google Ads vil vækste i højt tempo. Det vil især gavne webshops, hvis målgruppe matcher med Microsofts: Folk, der sætter pris på den gode, solide brugeroplevelse uden dikkedarer.

Gør dine kunder det? Og vil du have hjælp til at komme i gang med Bing Google Ads? Vi får dig hurtigt, sikkert og profitabelt ud over rampen. Kontakt os nu på 70 666 500.

Du kan blive klogere på Bing Google Ads ved at besøge Bings egen YouTube-kanal her.

Interesseret? Kontakt os i dag

Læs mere om sociale medier

Klar til at blive en del af Conversio?

Bliv ringet op af en vores rådgivere - det er helt gratis og uforpligtende